Смарт очилата преживяват своеобразен ренесанс, като през последните месеци продажбите на очилата Ray-Ban Meta се увеличиха. Сега изглежда, че Google иска да изкуши производителя на Ray-Ban за своите собствени очила, задвижвани от чатбота Gemini.

Наскоро Financial Times съобщи, че Meta е в напреднали преговори с производителя на Ray-Ban EssilorLuxottica за придобиване на петпроцентов дял в компанията. Въпреки това The Verge съобщи, че Google наскоро се е обърнала към производителя на очила за поставяне на асистента Gemini в бъдещите интелигентни очила.

Източниците на изданието отбелязват, че е „изключително малко вероятно“ Meta да загуби партньорството си с EssilorLuxottica в полза на Google, като добавят, че е вероятно Meta наистина да инвестира в компанията. Отбелязва се също така, че преди това Google си е партнирала с Luxottica (преди сливането ѝ с Essilor) за създаването на злополучните Google Glass преди почти десет години.

Тази новина идва и в момент, когато Google продължава да разработва своята платформа XR, която се очаква да захранва шлемове за добавена реалност и умни очила. Google си партнира със Samsung и Qualcomm за създаването на устройство, като според неотдавнашен доклад версия за разработчици може да бъде пусната през октомври, а през първото тримесечие на 2025 г. да бъде пусната на пазара. Така че дори Google да убеди производителя на Ray-Ban да направи умни очила с Gemini, ще мине много време преди появата на търговската им версия, ако тя използва тази платформа.

Цената на очилата Ray-Ban Meta започва от 299 долара и включва асистент с изкуствен интелект на Meta, 12МР камера със светодиод за поверителност, поддръжка на стрийминг на живо и вградени високоговорители. Meta също така наскоро актуализира умните очила, за да предложи по-дълъг видеозапис (до три минути), както и поддръжка на Amazon Music и приложението за медитация Calm.

Снимка: Unsplash

Виж още: Showrunner превръща зрителите в създатели на тв сериали

 

Тагове: