Тази седмица Google направи няколко промени в начина, по който обслужва обявите за европейските потребители. В новата политика "Правила за съгласие на потребителите в ЕС" се казва:

"При използването на продукти на Google, включващи тези правила, трябва да се разкрият определени факти и да се получи съгласието на крайните потребители в Европейския съюз.

За крайни потребители в Европейския съюз:

Трябва да положите икономически оправдани усилия да оповестите по ясен начин и да получите съгласие за евентуалното събиране, споделяне и използване на данни, което се извършва в който и да е сайт, приложение, публикация по имейл или друга собственост като следствие от използването на продукти на Google от ваша страна;

Трябва да положите икономически оправдани усилия да осигурите на крайния потребител ясна и разбираема информация, и да получите съгласието му, относно съхраняването и достъпа до „бисквитки“ или друга информация на устройството на крайния потребител, когато такава дейност се извършва във връзка с продукт, за който важат настоящите правила."

Не е ясно какъв незабавен ефект ще има новата политика, но дългосрочните последици вероятно ще бъдат по-дълбоки и за Google и за интернета като цяло. По-голямата част от приходите на Google идват от целева реклама, така че всяко значително намаляване на способността на компанията за събиране на данни ще удари директно нейния поток от приходи.

В същото време, докато политиката уж засяга само хората базирани в Европейския съюз, тя вероятно ще промени политиката на почти всеки сайт обслужващ реклами чрез Google, тъй като почти всеки сайт в интернет има посетители от ЕС.


Прочетете още: Google определя споровете с ЕС като недоразумения и разлика в културните ценности