По-късно този месец може да започнете да виждате пълни статии и видеоклипове от New York Times, Buzzfeed и National Geographic директно в своя поток от Facebook новини. Това ще потвърди плана на Facebook да показва пълното съдържание на новини от външни източници, без да се напуска социалната мрежа. Според The Wall Street Journal тази услуга се нарича „Instant Articles“ и вестникът има някои нови подробности по този въпрос.

Схемата е такава, че публикациите ще запазят всички рекламни приходи от статиите във Facebook, ако сайтовете сами продават реклами. Ако Facebook извърши подготвителна работа за продажба на реклами, тя ще запази 30% от приходите за себе си.

Това по същество показва, че Facebook не вижда Instant Articles като поток за преки приходи, а по-скоро като начин да запази своите потребители в сайта си. Всъщност Facebook вече има сериозно влияние в бизнеса с новини. Най-големите издания в света виждат,че огромен процент от техния трафик (и следователно от приходите от реклами) идват от Facebook направления. Много сайтове са предпазливи относно даване на по-голям контрол на Facebook, но други виждат Социалната мрежа като необходимо средство за оцеляване.

Facebook междувременно съобщава, че Instant Articles ще доведе до увеличаване на читателите, тъй като статиите ще изскачат направо в новинарския поток на социалната мрежа, вместо да се губи време за зареждането им в уеб браузър.

 

Прочетете още: Facebook позволява да изберем данните, които споделяме с приложения от трети страни