Google реши да направи “пролетно почистване” на Play Store, премахвайки еротичните приложения, с цел да предпази невръстните потребителите. Разбира се, това е част от новата политика към разработчиците.

От компанията са разпратили имейли до разработчиците, с който ги уведомява за новите правила на онлайн магазина за приложения. От Google винаги са имали силна позиция срещу сексуалните приложения в Play Store (те са строго забранени), но днес забраната се отнася и за по-лекото еротично съдържание. Всички тези "Sexy Babes Wallpapers" приложения, които винаги са първите места в класациите с безплатен софтуер, ще трябва да си намерят нов дом.

Освен забраната на цинизми, Google също въвежда изцяло нова политика за "App Promotions".

 Приложенията, публикувани в Google Play не могат пряко или косвено да участват в, или да се възползват от следното поведение:

  • Популяризиране чрез измамни реклами на сайтове, приложения или други свойства, включително симулирана система, услуга, уведомления или предупреждения.
  • Промоции или инсталационни тактики, които причиняват пренасочване към Google Play или сваляне на приложение, без да се информира потребителя за това действие.
  • Спонтанни промоции чрез SMS услуги.

Ваша отговорност е да гарантирате, че нито една рекламна мрежа или партньор не използва подобни методи за насочване на ползвателите към страници, които правят вашето приложение на разположение за изтегляне.

Google най-накрая се опитват да изчистят имиджа си на безопасно убежище за спам, шпионски софтуер, или други боклуци в Play Store. А по отношение на вътрешните покупки (in-app), ние наскоро видяхме новата значка (точно под заглавието на приложенията), която съобщава, че дадено приложение съдържа вътрешни покупки.

Google предупреждава, че от днес всички нови приложения, публикувани в Play Store, ще бъдат веднага подчинени на тези нови промени в политиката. Ако сте разработчик и търсите повече информация по темата, можете да прегледате страницата Google Play Developer Program Policies.

 

А знаете ли, че Google въвежда и изискване за "Powered by Android" брандиране?