Новите информационни технологии се разпространяват с бързи темпове навсякъде и потребителите в България не правят изключение. Това е един от основните изводи от мащабно проучване на Samsung относно навлизането на технологиите в живота на европейците.

Радващото заключение за всички нас е, че българите приемат дигиталната революция по-добре от когато и да било. Цели 61 процента от хората днес използват различните технологии много повече в сравнение с преди две години, а 16 процента признават, че не могат да живеят без нея. Почти половината от анкетираните в България се интересуват от последните иновации като облака или Интернет на нещата.

В същото време, като всяко нововъведение, подобни технологии са и поне мъничко плашещи. Почти една трета от българите (28 процента) са споделили, че объркващата терминология им пречи да използват пълноценно даден продукт; 59 процента притежават поне един технологичен продукт, който е по-напредничав, отколкото е необходимо, и 13.2 процента чувстват, че изостават от най-новите технологии.

Докато технологичният език се развива, начинът, по който хората избират да се изразяват с помощта на изображения, също се променя. Емоджите се възприемат като нов световен език, но проучването на Samsung показва, че много хора се затрудняват да разберат тяхното значение и кога трябва да ги използват. В Европа румънците са най-малко запознати с тях – 27 процента са се престрували, че знаят повече за емоджите. Веднага след тях е Италия с 26 процента. От друга страна в България само 1 на 20 (5 процента) си признава, че преувеличават познанията си, свързани с емоджите.

Проучването също разглежда приложенията, които европейците намират за най-полезни. Приложенията, свързани с превод, са имали най-голямо въздействие върху българите и са направили живота им по-лесен – според 72 процента от анкетираните. След тях се нареждат приложенията с прогноза за времето и за камерата на смартфона (по 67.7 процента всяко) и приложенията, свързани с местоположение и карти (69.4 процента).