Въпреки своите проблеми Huawei стартира новата година като топ производителят на смартфони Китай. Имайки обаче предвид продължаващите ефекти от американските търговски санкции, очакваше се тази доминация в един момент да приключи. Сега нов доклад на маркетинговата компания Counterpoint твърди, че Орро е взел първото място на –най-големия смартфон пазар в света.

През януари 2021 Орро има 21 процента пазарен дял в Китай, докато vivo е на второ място с 20 процента. Любопитно е, че трите най-големи имена в класацията Huawei, Apple и Xiaomi си поделят третото място като всяка има по 16 процента дял.

За съжаление, пътят надолу на Huawei e най-забележителен. През Q2 2020 компанията държеше 46 процента от китайския пазар и страната бе неин бастион. След това обаче тази популярност започна да страда, минавайки през 30 процента дял през Q4 2020 до новата най-ниска точка в началото на тази година. Все пак, междувременно гигантът продаде дъщерната си марка Honor, така че на това може да се дължи част от загубата на пазарни позиции.

Точно обратното, местният растеж на Орро е неудържим. Той е скочил с 26 процента на годишна база, а според анализаторите това се дължи именно на факта, че Орро използвал именно успешната стратегия на Huawei. Модели като серията Oppo Reno 5 предоставят солидни предложения в средния клас с добра батерия и 5G връзка, докато серията Орро Find X3 обслужва нуждите на онези, които искат флагмански телефон в джоба.

Така ако Huawei иска да си върне изгубените позиции, компанията трябва да се надява на оптимално представяне на високобюджетните си модели като предстоящата серия Р50 и гъвкавия Mate X2.

Cнимка: 9to5google

Виж още: Броят приложения в Huawei AppGallery е нараснал почти двойно за 1 година

 

Тагове: