Google днес обяви изненадващо партньорство с Facebook въз основа на начина, по който двете компании генерират по-голямата част от техните съответни приходи: Рекламите. Google ще участва във FBX(Facebook Exchange) платформата на Facebook, с цел да помогне на своите клиенти в уеб търговията им.
От Google не дадоха конкретна времева рамка за това, кога партньорството ще започне да дава плодове. Но от компанията казват, че клиентите ще могат да купуват опис на FBX чрез DoubleClick Bid Manager, в рамките на няколко месеца.


Facebook Exchange, която стартира през юни 2012 година, позволява на рекламодателите да автоматизират и коригират залозите си за цена на клик в реално време, според потребителското поведение и трафика, който рекламите им генерират. Facebook Exchange позволява на рекламодателите да използват данните за активността на потребителите си и как те реагират спрямо рекламните послания във Facebook в реално време.

През 2007г. Google купи онлайн рекламната агенция DoubleClick за 3,1 милиарда долара, това е два пъти повече от парите, които Google даде за YouTube. Но с тази стъпка компанията разшири рекламната си платформа и се превърна в основен играч в рекламния сегмент в Интернет.

На строга бизнес основа, партньорството е напълно логично действие, за двете компании. Но това все пак е изненадващо, имайки предвид, че Google и Facebook са пословични конкуренти при социалните мрежи. В случая по-вероятно е, че Google се приближават към Facebook, отколкото в обратното. На първо място, Google първи обявиха тази новина, а не Facebook. На второ място, тъй като DoubleClick дава възможност на своите клиенти да купуват реклами на различни рекламни борси, с изключение на FBX (до сега), те можеха да принудят техните клиенти да търсят други компании за рекламните си нужди, но в крайна сметка избраха FBX.
С други думи, това е стратегически ход за Google и те просто искат да запазят своите DoubleClick клиенти доволни.

 

А видяхте ли новия Nexus телефон от Google?

Тагове: