Campaign for a Commercial-Free Childhood, международна коалиция от 35 детски и потребителски групи, призовава Instagram да спре плановете си да създаде версия на приложението за потребители под 13-годишна възраст.
Според "Ню Йорк Таймс" в писмо до Марк Зукърбърг "групите с нестопанска цел предупреждават, че детската версия на Instagram няма да смекчи подобни проблеми" и "може да привлече дори по-младите потребители към безкрайни и порочни практики на прахосване на време и потенциално опасни фотосесии".
Campaign for a Commercial-Free Childhood изпрати писмото до Марк Зукърбърг този четвъртък, след като научи, че Facebook планира да изгради версия на Instagram, която да позволява на хората на възраст под 13 години "безопасно да използват Instagram за първи път".
Тази история се появи за първи път миналия месец. Тогава в бележка, написана от продуктовия вицепрезидент на Instagram Вишал Шан, се казва, че Facebook иска да предложи безопасна версия на приложението, създадено изцяло за деца.
Сега говорителка на Facebook заяви, че "Instagram е в ранните етапи на разработване на услуга за деца" и че "няма да показва реклами в нито един продукт на Instagram, разработен за деца под 13 години". Стефани Отуей казва още, че "реалността е, че децата са онлайн. Те искат да се свържат със семейството и приятелите си".
Campaign for a Commercial-Free Childhood, от друга страна, смята, че приложението може да причини повече вреда, отколкото полза на децата:
Снимка: shutterstock
Виж още: Сензацията Genshin Impact гони половин милиард долара приходи за 2 месеца