Миналата седмица доклад на Bloomberg посочи, че Apple може да въведе нов хардуерен абонамент за iPhone и iPad по-късно тази година. В същото време анализ на Consumer Intelligence Research Partners показва, че това всъщност е логична следваща стъпка за потребителите на Apple.

CIRP анализира поведението на потребителите за услуги, свързани с абонамента, включително финансиране за покупка на телефон и проценти за връщане на стар модел за нов, както и използването на услуги и приложения на Apple. Въз основа на този анализ CIRP открива, че собствениците на iPhone използват тези услуги достатъчно често, което означава, че Apple има голяма база от потребители, които биха могли да приемат абонаментна услуга за iPhone.

„Потребителите ще сравняват всяка програма за абонамент със съществуващите предложения“, казва Майк Левин, партньор и съосновател на CIRP. „Програмата за надграждане на iPhone, която стартира през 2015 г., имаше ограничена привлекателност, тъй като просто комбинира съществуващите опции за плащане и търговия с AppleCare. Най-успешните абонаментни услуги предоставят нови или по друг начин недостъпни предимства. Доставката на Amazon Prime е различна от другите опции за доставка. Пазаруването в Costco и Netflix и други услуги за поточно видео са достъпни само с абонамент. Предизвикателството за Apple е да създаде нова абонаментна услуга, която предоставя уникална стойност на своите клиенти.

Според доклада почти половината от потребителите на Apple вече финансират покупките си на iPhone, докато две трети използват платено съхранение в iCloud, а почти половината се абонират за Apple Music.

„Въз основа на текущото им поведение потребителите на iPhone са подготвени да приемат абонаментна услуга, която предоставя iPhone в комплект с полезни приложения“, продължава докладът. „Почти половината собственици на iPhone вече финансират покупката си на iPhone, като плащат месечно за нов телефон. И около една трета заменят стария си телефон, когато купуват нов. Така че значителна част от потребителската база е свикнала никога да не притежава телефон, вместо това основно да го взема на лизинг. Важно е, че потребителите на iPhone също са свикнали да получават нов модел на всеки две или най-много три години. Apple може лесно да съпостави тези модели с програма, която рутинно изпраща нов телефон в замяна на стария.“

По тази логика би било съвсем естествено потребителите на Apple да приемат вътрешна абонаментна услуга за хардуер. CIRP е провела това проучване с клиенти на Apple от САЩ, които са закупили iPhone, iPad, Mac компютър или Apple Watch към декември 2021 г.

Снимка: Pikrepo

Виж ощеApple планира абонаментна услуга за iPhone и iPad

 

Тагове: