Във вторник ви запознахме с 15 интересни неща, които е споделил дизайн шефът на Apple Джони Айв пред американското списание Ню Йоркър. Девета точка от списъка гласеше „Айв не е фен на Moto Maker. Според него това е дизайнерска абдикация.“

Тези думи на Айв са подразнили президента на Motorola Рик Остерло, който изрази несъгласието си с критиките за програмата за персонализиране на смартфони Moto Maker. В интервю за Би Би Си Остерло казва:

"Нашето убеждение е, че крайният потребител следва да бъде пряко ангажиран в процеса на разработване на продуктите. Така правим цялата продуктова линия достъпна. И честно казано, ние сме точно срещу подхода на Apple."

Освен това Остерло решава да атакува ценовата политика на Apple, като я нарича "скандална". 16 GB iPhone 6 се продава за 649 щатски долара, докато 16 GB Moto X (2014 г.) с Full HD екран е на цена 399.99 щатски долара. Той отбелязва, че дори най-скъпата версия на Moto X с 64 GB свободна памет и дървено или кожено покритие на гърба струва по-малко от iPhone 6 с 16 GB.

Ясно е, че двете компании имат доста различни стратегии. Apple предлага iPhone 6, iPad Air 2 и други техни продукти в сив, тъмносив и златист цвят, съответно с бял или черен акцент отпред. Това е всичко.

 

s

 

Motorola, от друга страна, позволява на клиентите си да изберат цвета и дори материала, от който е изработен техният Moto X. Те имат избор в почти всеки аспект - черна или бяла предна част, избор на материали, цветове и дори изписване на техните имена върху корпуса.

За съжаление на потребителите на Apple единствената опция за персонализация на техния iPhone остава закупуването на калъф, който, разбира се, Apple ще им продаде на прилично висока цена. За отбелязване е също, че Apple Watch ще предлага много възможности за персонализация на външния вид - два размера, различни цветове и няколко избора за верижки. В крайна сметка бихме задали риторичен въпрос на Джони Айв: „Г-н Айв, това  дизайнерска абдикация ли е?“


Прочетете още: Apple наема на работа редактора на Macworld Крис Брийн