Бизнесът с луксозни часовници, дело на известни швейцарски производители, може да има малко изненадващ проблем - умните джаджи.

По данни на маркетинговата компания Strategy Analytics през четвъртото тримесечие на 2015 г. глобалните продажби на умни часовници са надминали тези на традиционните швейцарски часовници. Това е първият път, когато новото поколение представители на носимите технологии успява да изпревари своите луксозни събратя и до известна степен заслугата за това е на Apple, чийто часовник според анализаторите е доминирал периода.

Strategy Analytics отчита едновременно сериозен скок в популярността на умните часовници и спад на потребителския интерес към традиционните швейцарски продукти. До голяма степен това се дължи на нежеланието на местните производители да възприемат носимите технологии, които биха позволили на часовниците да получават и изпращат имейли, да следят кръвното налягане, да възпроизвеждат музика и др. Продажбите на швейцарски часовници за последното тримесечие на 2015 г. са спаднали с 5 процента спрямо същия период преди една година, докато тези на умни часовници са скочили с 316 процента.

"Швейцарската индустрия реагира много бавно на възхода на умните технологии и просто се надява, че модата на тези нови часовници ще отмине", коментира Нийл Моустън, изпълнителен директор на Strategy Analytics.

Виж още: Samsung Gear S2 Classic 3G излиза в САЩ на 11 март