Световната мания по мобилната игра Pokémon Go е обхванала с пълна сила и България, установи проучване на българската агенция за медийни анализи Perceptica.
Проучването, обхващащо над 10 000 споменавания от юли т.г., показва рязко засилване на интереса към Pokémon Go около 11 юли, седмица след пускането й на американския пазар. Най-много споменавания има на 20 юли, 4 дни след като играта става достъпна в България.
За периода 01-31 юли онлайн медиите са публикували общо 5297 статии, свързани с Pokémon Go.
В социалните мрежи най-активни се оказват потребителите на Twitter с 3604 коментара (36% от общия брой споменавания). На второ място са форумите, където са регистрирани 677 публични споменавания (7%), следвани от Facebook (4%). Повечето от коментиращите във Facebook са положително настроени към играта, а на специалната страница, създадена за събитието на НДК, феновете поздравяват организаторите и споделят стотици снимки.
Първите шеги в Twitter се появяват в периода 10-14 юли, още преди Pokémon Go да е достигнала българския пазар. Нов пик от споменавания има на 18 юли, когато хуморът на Twitter потребителите започва да се примесва с истории, в които те самите са на лов за покемони. Междувременно традиционните медии оживено разискват успеха на играта в страната и чужбина и предупрежденията на БДЖ и КАТ за опасностите, грозящи разсеяните играчи. Една от основните теми към края на месеца беше и организираният от Софийска община и Мтел лов на покемони на НДК.
През месец юни в интернет търсачката Google мобилната игра Pokémon Go е най-търсена от потребителите в Софийска област, следвани от тези в Ловеч, Пазарджик, Смолян и Кюстендил. Силистра, Монтана, Разград, Сливен и Габрово също водят по брой търсения в интернет.
По отношение на търсенията в платформата за видео споделяне YouTube водещ е Софийският регион, следван от градовете Ловеч, Габрово, Шумен и Видин.
Прочетете: Израелската армия има нов враг - Pokémon GO