Все още не сме тествали способностите на новата серия таблети Galaxy Pro, за да усетим напълно удобната работа с повече приложения, но вече знаем, че самите Samsung са царе на мултитаскинга. Защо? Защото бяхме свикнали да виждаме реклами, в които техните продукти превъзхождат тези на конкуренцията. Добре изпитаната формула – намираме нещо, в което нашият продукт е по-добър, а след това търсим слабата страна на продукта на лошите. Ако вече сме го направили, започваме да им се подиграваме. А как го правим? Чрез горките, нищо неподозиращи клиенти! Да, те се мъчат и често не могат да изпълнят някои повече от прости задачи. Но и потребителите носят известна вина – доверили са се на грешната компания. Разбира се, след като изгледат приятната реклама, видят в каква огромна лъжа са живеели, доверявайки се на грешния продукт, те веднага биха го подменили. Не можем да кажем, че харесваме подобен тип реклами, но ги намираме за забавни.

 

Да се върнем на въпроса за мултитаскинг възможностите на Samsung. Тук не говорим за впечатляващата възможност на компанията да произвежда огромен асортимент от устройства, сред които всеки може да открие нещо подходящо за себе си. Не, тук говорим за новата реклама на компанията, в която таблетите от серията Galaxy Pro показват превъзходството си не пред един, не пред два, а пред цели три конкурентни продукта – Apple iPad, Microsoft Surface и Amazon Kindle. Звездна селекция. Дори сме сигурни, че последните две компании и Samsung имат нещо общо – всички смятат, че iPad не става. Е, клиентите са на друго мнение, но...

 

Смятаме, че някой в Samsung е решил да разчупи света на рекламите и е възкликнал: „Хей! Нека кажем, че всички са зле!”. И рекламният екип се е заел с тази цел. Вижте и плода на творческите им усилия:

 

 

Притежавате ли iPad, Surface или Kindle? Убедихте ли се, че живеете в заблуда? Най-вероятно не. Но вече знаете, че с iPad можете да извършвате удобно едно нещо – лишавате се от възможността за приятна работа с повече от едно приложение, а Retina-нещото не може да стигне не-Retina-нещото на Samsung. Единственото, с кое Kindle се справя са книгите, а Surface – той е повече от неудобен. Дори бива бъркан за лаптоп, от който стърчат всевъзможни свързващи кабели (признаваме си, че тази част ни беше най-забавна). Не можем да отречем, че новата серия Galaxy Pro е повече от приятна, но това важи и за останалите таблети, които видяхме в клипа. Всеки от тях е подходящ за определен тип клиент.

 

Смятаме, че подобен тип реклами трудно може да постигне търсения ефект. По-вероятно е да се стигне до обратния резултат. Ние приемаме да гледаме тези клипове от смешната им страна, а вие?

"Защо Microsoft се страхува от Chromebook лаптопите на Google?" - една рекламна кампания на Microsoft срещу Chromebook.