Счетоводният гигант PwC отстранява стационарни телефони в офисите си, като от всички служители се очаква да използват само мобилни телефони от края на лятото.

Компанията, която има 24 офиса във Великобритания и наброява около 18 000 служители, заяви, че преминаването към мобилни телефони ще бъде "по-ефективно".

Няколко стационарни телефони ще останат за сигурност, както и в стаи, използвани за срещи на клиентите и на рецепцията. Заседателните зали ще използват нова конферентна технология, която може да се свърже с мобилни телефони.

"Вече оборудваме всички наши служители с мобилен телефон, а мнозина вече са се отказали от използването на техните стационарни телефони", казва говорител на PwC. "Тъй като употребата на стационарни телефони бързо пада, смятаме, че една по-мобилна политика е по-ефективен начин за работа."

Някои малки фирми са изоставили фиксираните телефони в полза на мобилните през последните години, но ходът на PwC е един от първите примери за голяма организация, която го прави. Той идва вследствие на рязък спад в използването на стационарни линии от бизнеса.

През 2010 г. бизнесите във Великобритания са имали повече от 10 млн. стационарни номера. Въпреки това този брой спадна с 35% до едва 6.4 млн. до края на миналата година според Ofcom.

Броят на часовете, прекарани от фирмите в разговори по стационарни телефони, е намалял още по-драстично. През 2010 г. фирмите са записали почти 38 млн. минути на разговори, но през 2017 г. броят им е намалял наполовина до 18.8 млн.

Жилищната употреба на стационарни телефони също намалява. През 2010 г. домакинствата в Обединеното кралство са направили повече от 90 млн. минути телефонни обаждания, но това е паднало до почти 35 млн. минути към миналата година.