Изпълнителният директор на Apple Тим Кук сравни потребителските данни с "въоръжение с военна ефективност", към което компаниите прибягват, за да увеличат печалбите си.

Говорейки по време на International Conference of Data Protection and Privacy Commissioners, той посочи, че Apple подкрепя нов федерален закон в САЩ за опазване на личните данни, и потвърди, че производителят на iPhone няма да се отклони от твърдата си линия на защита на личното пространство на своите клиенти.

Въпросите за начина, по който се използват данните, и за начина, по който потребителите могат да защитят своята лична информация, са в центъра на вниманието след големите нарушения на поверителността на данните, включващи милиони потребители на интернет и социални медии в Европа и Съединените щати.

Apple, която проектира много от продуктите си, за да не вижда данните на потребителите, до голяма степен избягва скандалите за неприкосновеността на личните данни, които са завладели конкурентите ѝ Google и Facebook тази година.

"Желанието да се извлекат печалби от неприкосновеността на личния живот не е нищо ново", каза Кук на група от регулатори, корпоративни ръководители и други участници.

Той цитира бившия съдия на Върховния съд на САЩ Луис Брандейс, който в статията си през 1890 г. предупреди, че клюките вече не са ресурсът на празното и порочното, а са се превърнали в търговия.

"Нашата собствена информация, от ежедневието до дълбоко личното, е оръжие срещу нас с военна ефективност", каза той.