Нов доклад на маркетинговата компания Counterpoint отчита спад в глобалните продажби на смартфони с 3 процента през третото тримесечие на 2018 г. След като през последните пет години продажбите на умни телефони вървяха неизменно нагоре - средно с 16 процента - новите данни са изненадващ обрат в тенденцията.

За забавянето на продажбите могат да се изтъкнат доста причини. Някои от тях са свързани с глобалните икономически условия, по-високите търговски тарифи, растящите цени на флагманите и др. Големи играчи като Samsung, Apple и LG отчитат спад в продажбите си. От по-известните производители само Huawei и Xiaomi все още се движат във възходяща посока.

"Много пазари достигнаха точка на пренасищане и зависят от това доколко потребителите са склонни да заменят относително новите си телефони", коментира Том Канг от Counterpoint.

"Купуването на по-скъпи модели води до това, че те се ползват по-дълго, особено когато имате ограничен бюджет".

Със 72.3 милиона продадени смартфона Samsung е на първо място, но гигантът отчита 13 процента спад спрямо същия период миналата година. Apple практически е без промяна с едва 0.1 процента увеличение.

На другия полюс са Huawei, Xiaomi и HMD, които са свидетели на значителен ръст. По-специално, доставките на Huawei нараснаха на 52 милиона единици с 33 процента на годишна база. Xiaomi е събрала 35.7 милиона продажби, при увеличение от 25 процента на годишна база.

Тагове: