Интересно, но преди няколко дни излезе новина, че Sony няма да продава Vaio бранда си на Lenovo. Тази сделка, поне към този момент, няма да се осъществи, но японският производител не се е отказал от идеята си раздяла с PC пазара, съобщават от Cnet. Ако е истина, това не говори никак добре за бъдещето на компютърния бизнес. Може би компанията вече не вижда пазара за Windows компютри като достатъчно привлекателен.
Sony основава серията Vaio през 1996 година, когато Microsoft и Windows 95 властват над света. В силните си години компанията достига до доставки на 900 000 бройки за година. През 2013 години се очаква доставките да са под 600 000 бройки, според IDC. Решението за продажба е породено от факта, че PC сектора на Sony ще отбележи загуби. Това не е първата японска компания, която се освобождава от PC линията си. Това направи NEC през 2011 година, когато го прехвърля на Lenovo. С продажбата на PC линията си, от Sony искат да ускорят изместването на фокуса си към смартфоните.
Не можем да определим това като добра новина, тъй като серията Vaio се отличава с високо качество и уникален дизайн. Друг проблем е свиването на разнообразието – нещо, което в наши дни заплашва почти всички технологични сектори.
Знаете ли, че Стив Джобс е водил преговори за създаване на Sony Vaio лаптопи с OS X.