Помните ли как умните часовници трябваше да са следващият голям хит при носимите устройства? Амиии... май не са.

Маркетинговата компания IDC обяви свои данни за пазара на тези джаджи, от които личи, че продажбите на умни часовници са спаднали с цели 51.6 процента само в рамките на една година. Особено тежко е засегната от кризата Apple, чийто Apple Watch се продава със 71.6 процента по-малко. Единствената компания с растеж в продажбите е Garmin.

Въпреки това именно Apple е пазарен лидер в този сегмент и държи 41 процента от всички продажби. IDC обаче счита, че за третото тримесечие на годината от Apple Watch са продадени едва 1.1 милиона бройки, докато през 2015 г. тази цифра е била 3.9 милиона. До известна степен този спад е очакван, тъй като новият Apple Watch Series 2 излезе в самия край на тримесечието. Въпреки това данните са очевиден удар за Apple, имайки предвид колко много се шумеше около навлизането на компанията на пазара на умни часовници преди някакви си 18 месеца, припомня Gizmodo.

Виж още: Смартфон индустрията бележи ръст от 6.6 процента през 2016 година