Ето това вече е лесен въпрос! Нали? Всъщност не толкова. Когато започнахме работа по този брой, всеки имаше собствена идея за това, което се крие зад прекрасната дума „дизайн“. И се оказа, че тя, макар и само от шест букви, крие зад себе си цяла вселена – пълна с емоции, фантазия, теория, практика, желания, тъга, щастие, индивидуализъм, правила, нарушени правила, новаторство и още толкова много чувства, знания и желания. И това ли е дизайнът? Вярвам, че това е само началото, но много повече ще откриете именно в новия брой на HiComm. Там се опитахме да дадем отговор, но не с клишета или със зле формулирани обосновки. Не, всъщност търсихме неговото истинско лице. А най-лесният начин да го откриеш, е когато говориш с дизайнери. Трябва да си призная, че моят разговор с дизайнерите в офиса винаги е приятен, а когато говорим за броя, често започва с „Дали можем тук да съберем още малко текст“. Казвам го, защото дизайнерите наистина не са страшни, а са едни много симпатични хора, които често виждат света по един малко по-различен начин. И това е наистина страхотно! Приканвам ви – говорете си с такива хора, ще се почувствате невероятно.

Точно така се почувства винаги усмихнатата Цвети Панчева, която се срещна с Маргарит Ралев. Цвети го описва като „сторъкия човек, човека с огромна любов както към дизайна, така и към предприемачеството“. О, той също така е и основен създател на Българска дизайн група. Потвърждавам – този човек наистина има какво да каже и го прави по толкова увлекателен начин. И това е само началото...

Вирджиния Кирова, както може би вече сте се досетили, се насочи към гейм дизайна. И все още съм благодарен за това. Тя посети офиса на Ubisoft Sofia, където се срещна със Спас Крушков, творчески директор на студиото. Темата – Level дизайн. Като все още активен геймър, макар и рядко да стигам до конзолата, темата ми беше безкрайно интересна. Лошата структура на нивата могат да провалят и най-добрата история и геймплей. „За мен level дизайнът е фунията на гейм разработването“, коментира г-н Крушков в ексклузивното си интервю за HiComm. „Това е нещото, през което преминават всички части на една игра – гейм дизайн, програмиране, история, кинематографски сцени, анимация и т.н., – за да се получи крайният продукт.“ Съгласявам се.

А за самата същност на дизайна се обърнахме към едно познато за нас и вас име – бившия ни колега Дарин Димитров. Самият той казва, че „всеки служител, чиято работа се отразява на крайния продукт, е дизайнер“.

Извън голямата ни тема Илия Темелков разказва най-подобно за Photokina 2016, от където се върна с огромна усмивка – та това е царството на фотографията! Аз също имах възможност да изляза извън България по приятен повод – новата Mazda6, която идва с някои скрити технологии, благодарение на които завоите вече не са това, което бяха.

В Social Цвети разнищи експлозията на Falcon 9 и точно какво означава тя за Илон Мъск и SpaceX. На по-локално ниво разказва за Rail Girls Sofia и какво е да програмираш на инат и с удоволствие.

А какво тествахме? Тествахме новия много, ама много интересен таблет, въпреки че не можем да го наречем точно така, Lenovo Yoga Book, 360-градусовата камера на Samsung (Gear 360), красивия монитор за дизайнери Acer H277HU, телевизора флагман на Sony, геймърския монитор LG 34UC98 и още няколко интересни джаджи.

В сферата на технологиите на бъдещето навлязохме с новите теории за черните дупки (това го прочетох с огромно удоволствие – Космосът е толкова интересен!), търсим отговор на въпроса, дали съществува вече лек за болестта на Алцхаймер.

В новия брой не изпускаме и новия сериал на Netflix Luke Cage („Люк Кейдж“), за който екипът е разделен в мнението си. Споделихме това в броя, а на вас хареса ли ви? Още по-вълнуващо е, че получихме ексклузивно интервю с някои от живите зад сериала „Живите мъртви“.

Наистина беше месец, изпълнен със страхотни новини във и около технологичния свят. И макар и клиширано, най-доброто тепърва предстои. От 1 ноември започва 10-ото издание на годишните ни технологични награди HiEnd EPA и ECA, като тази година имаме страхотни награди, с които да се отблагодарим на гласуващите. Но ако трябва да съм напълно откровен, за мен най-важният момент тази година предстои – обновяването на HiComm.bg. Да, изоставяме този дизайн (разбира се, че и ние смятаме, че това трябваше да се случи преди доста време) и го сменяме с нов. Работим усилено по това и съвсем скоро ще видите резултатите – както визуалните, така и тези в съдържанието. Благодаря ви за подкрепата!

Както винаги, можете да ни откриете на електронната поща, ако имате критика, препоръки или просто искате да обсъдим някои интересен въпрос – Илия Темелков (itemelkov@hiend.bg), Цветомира Панчева (cpetrova@hicomm.bg), Вирджиния Кирова (vkirova@hicomm.bg) и Виктор Джамбов (vdjambov@hicomm.bg).

Тагове: