Президентът на Уганда Йоури Мусевени защити новия данък "социални медии" в страната, заявявайки, че угандийците използват такива платформи, за "да лъжат" и разхищават парите на нацията за такси за чуждестранни телекомуникационни компании. Двете най-големи телекомуникационни компании в Уганда са собственост на MTN Group от Южна Африка и на Bharti Airtel от Индия, докато другите малки играчи също са предимно чужди.
В изявление в Twitter Мусевени описва социалните медии като "лукс за тези, които се наслаждават на себе си или са злонамерени... всички морални причини са в полза на този данък".
През май парламентът на Уганда прие нови данъчни закони, които въведоха такса от 200 шилинга (0.05 долара) на ден за достъп до редица онлайн услуги.
Платформите, които бяха идентифицирани от данъчната служба на страната за данъка, включват Facebook, Twitter, WhatsApp, Google Hangouts, YouTube, Skype, Yahoo Messenger и много други. Не е изненадващо, че данъкът не среща особена подкрепа сред потребителите.
Наскоро правителството на страната въведе нов данък и върху всички преводи в платформата за мобилни плащания Mobile Money. Тя се радва на голяма популярност в страната не само за плащане на стоки и услуги, но и за пращане на пари между потребителите.
Различни неправителствени организации призоваха правителството да отмени данъка. Според тях реалната цел на данъка не е повишаване на приходите, а смазване на различните възгледи.