От приблизително 1.9 милиарда смартфон потребители на планетата около 419 милиона души, или 22 процента, използват софтуер за блокиране на мобилни реклами, става ясно от ново проучване на компанията PageFair, цитирано от Engadget.

Интересно е, че най-слабо разпространена е тази практика в Съединените щати, докато най-нетолерантни към нея са потребителите в Азиатско-Тихоокеанския регион, където повече от една трета от хората използват приложение или функция на браузъра, за да спрат досадния поток от реклами. Въпросният регион е особено проблематичен за работодателите, тъй като там живеят 55 процента от всички мобилни потребители, а на него се падат 93 процента от ползващите блокиращи рекламите програми.

Според PageFair основни виновници за тази тенденция са по-старите модели телефони и бавният интернет трафик, заради които мобилните реклами натоварват още повече устройствата. Четири от петте най-популярни блокиращи програми в Азия са разновидности на UC Browser на Alibaba, За сравнение в Съединените щати едва два процента ползват блокиращи приложения като Brave.

Виж още: Смартфоните Xiaomi вече ще са с предварително инсталиран Microsoft Office

Тагове: