След спада в приходите на Samsung за втората четвърт на 2014 г. аналитици съобщават, че Xiaomi заела първото място на китайския пазар. Двугодишната хегемония на Samsung на китайския пазар беше прекратена от изгряващата компания с над милион и половина смартфона разлика, или 14% от пазарния дял. Точните бройки за двете компании са съответно 14 991 570 и 13 228 430.
Не само Xiaomi се състезава с корейския гигант за азиатския пазар. Lenovo, на трето място за Q2 на 2014 г., е само с 200 000 продадени броя под Samsung. При задържане на тенденциите за изместване на фокуса към други марки второто място може да бъде заето от Lenovo.
Какво спечели почетната позиция за Xiaomi? Основно линията устройства Redmi – от бюджетните телефони са продадени над 25 милиона за първата половина на 2014 г., а целта на компанията е до края на годината да стигнат 60 милиона. Амбициозното число не е толкова невероятно, предвид, че евтините смартфони на Xiaomi ще се появят и на други пазари тази година извън азиатския. Тактиката да пускат телефони на цена с минимална печалба, след което да я задържат и след падане на разходите за хардуер, е доста добра за младата компания, която едновременно успява да бъде доста конкурентна и отчете печалби в дългосрочен план.
Колко ще продължи възходът на Xiaomi и дали ще има успех на западния пазар? Предстои да разберем със сигурност, но засега споделете мнението си в коментарите.