Месеци наред известни YouTube потребители се оплакваха, че гледанията на клиповете в техните канали вървят надолу, и сега анализаторската компания SocialBlade потвърди тези страхове - гледаемостта като цяло в най-големия сайт за видео споделяне пада "навсякъде".

SocialBlade е анализирала най-различни статистически данни и е установила, че от първата половина насам гледанията на видео в YouTube са спаднали с 5 - 7 процента. Между юли и септември пък спадът е 10 процента, което е доста значително, имайки предвид за какъв брой потребители и клипове говорим.

Заключението е направено на базата на ежедневните гледания и абонирания за всеки канал с повече от десет милиона абонати. От тях са извадени онези канали, които не са пряко свързани с индивидуални създатели на съдържание като звукозаписния VEVO и шоуто на Елън Дедженеръс. Така остават най-големите 49 канала в YouTube, обобщава Kotaku.

SocialBlade твърди, че данните са надеждни, въпреки че YouTube бързо излезе с опровержение, посочвайки, че статистическата компания неточно е отчела активността на абонатите. Отговорът на SocialBlade - нашите данни са толкова добри, доколкото са данните, които успяхме да извлечем от вас.

Виж още: Snapchat придоби израелска стартираща компания, специализирана в компютърното зрение