Днес Facebook пусна своя финансов доклад за първото тримесечие на 2017 г., в който компанията съобщава, че социалната мрежа вече има 1.94 милиарда активни потребители месечно, считано от 31 март, което е почти 300 милиона повече спрямо същия период на миналата година. Нещо повече, средно по 1.28 милиарда души използват Facebook продукти всеки ден.
Както можете да си представите, това означава, че Facebook прави много пари. По-конкретно, само за първите три месеца на 2017 г. компанията е реализирала приходи в размер на 8 милиарда щатски долара, което е ръст от 49 процента спрямо миналата година. Ако се вгледаме в нетната печалба, това е скок с малко над 3 милиарда долара, което се превежда като изключително впечатляващ ръст от 76 процента. Голямата част от тези пари идват от мобилната реклама, която сега е източник на около 85 процента от приходите от реклама на Facebook.
Също така копирането на функцията Stories от Snapchat се отплаща. Преди около две седмици Instagram обяви, че вече има близо 200 милиона души, които използват Stories всеки ден. Марк Зукърбърг заяви, че WhatsApp Status (Stories версията на WhatsApp) вече има 175 милиона потребители. Snapchat Stories се използва от около 161 милиона потребители дневно.
Facebook продължава да инвестира във видео, като все повече хора гледат клипове в платформата. Зукърбърг отбеляза и възхода на 360-гадусовото видео в новинарски поток на Facebook, както и функцията за живи излъчвания.