След 70 години IKEA взеха емоционално решение: да преустановят издаването на каталога си.

Ежегодното издание беше придобило статута на настолна книга в обзавеждането на домовете на милиони хора по света. В него се предлагаха атрактивни и нестандартни аранжировки, обвързващи иконичните и новите продукти в асортимента на шведския мебелен гигант - нещо, което се беше превърнало в запазена марка за компанията.  
Именно заради този подход на предлагане е почти невъзможно да излезете от IKEA само с нещата от списъка ви - когато видите множеството приложения на отделните артикули, те мигновено се озовават някак си в пазарската ви кошница, готови да вдъхновят поредното обновяване на дома.  


Според един от изпълнителните директори на компанията Конрад Грюс това е “естествен процес” вследствие на измененията в консумацията и потребителското поведение, за които всеки от нас допринася. Всъщност справедливо е да отправим отново гнева си и към 2020, през която онлайн пазаруването на продукти от IKEA е нараснало с феноменалните 45%. Все пак повечето от нас трябваше да променим жилищата си така, че да са едновременно дом, класна стая и офис.  
Първият IKEA каталог е публикуван през 1951 година, а първата му дигитална версия се появява през 2000 година. Най-много бройки са отпечатани през 2016 година - 200 милиона.  
Все пак през октомври 2021 ще видим и последния IKEA каталог във формата, в който го познаваме. През 2022 година се очаква и специална книга, “изпълнена с вдъхновение и познание в областта на интериорния дизайн”, в която ще бъде направена и ретроспекция на предходните 70 години.  
Светът наистина се променя и е време да участваме в тази промяна.  

Снимки: shutterstock

Виж още: IKEA навлиза ударно в света на гейминга