На голямото си събитие в Париж Huawei демонстрираха за пореден път увереността в своите продукти и напредък. Според Ричард Ю, президент на компанията, новите модели P20 и P20 Pro за пореден път ще покажат на потребителите най-високо качество и умения. Компанията обаче продължава да е изключена от пазара в САЩ, а отношението към нея е меко казано параноично и днес това личи повече от всякога. През изминалата година Huawei са увеличили с 3220 своите специализирани магазини в световен мащаб, а продуктите им се продават в общо 227 056 магазина по целия свят.

Освен в САЩ. Може би затова видеото, което Ю представи на събитието, наречено „Доверие в нашите глобални партньори“ и съдържащо кадри с изказвания от европейски телекомуникационни компании, наричащи Huawei „водещ иноватор”, беше толкова важно – с него на фона на забраната от САЩ за присъствието на Huawei на нейна територия изглежда почти тенденциозно. Действително отстрани изглежда, че целият свят се доверява на Huawei, без САЩ, които директно заявяват своите опасения за шпионаж през устройствата на производителя от страна на китайското правителство. Именно тази параноя ги кара да наложат забрана на всички продукти на компанията на американска почва.

Още преди години американският Конгрес проведе разследване, предизвикано от „липсата на яснота“ за отношенията на Huawei с комунистическото правителство на Китай. Страхът, че продуктите на Huawei съдържат „тайни задни врати“, с които Китай да шпионират американските граждани е това, което захлопва вратата пред гиганта и неговите джаджи. Още повече, че през 2013 година, генерал Майкъл Хейдън заявява, че Huawei „са споделили лична и подробна информация за чужди телекомуникационни системи, с които работят“. Компанията е обвинявана и в подпомагане на китайската армия, както и в подкупи. Всичко обаче остава само спекулации и предположения – и все пак, те са достатъчни за налагането на бана.

Това обаче не нарушава възхода на Huawei.

Въпреки че една от най-силните държави в света толкова открито се обявява срещу бранда, това не спира повечето други държави по света да го приемат с отворени обятия и без притеснение. Според годишния доклад, пуснат след парижкото събитие, цялостно приходите на компанията са нарастнали 28%, продажбите към бизнес са нарастнали с 35.1%, а потребителските продажби с 31.9%. Спрямо тези цифри се очакват нови инвестиции от страна на компанията в изследвания, развитие и маркетинг. Към момента Huawei е най-големият търговец на комуникационна технология в света, надминал дори Nokia и Ericsson, а инвестициите им в 5G технология ще разширят още повече това лидерство дори в следващото поколение безжични технологии.

Към момента американците могат да закупуват отключени модели на телефоните на Huawei онлайн на пълната им цена, но не могат да ги намерят в магазините на телекомуникационните си компании, нито в магазини за електроника, а това със сигурност ограничава продажбите. Въпреки това, Huawei са на трето място по продажба след Samsung и Apple; в Европа пък, компанията е с 13% пазарен дял, въпреки факта, че навлезе в него едва преди няколко години.

Борба за доверието на САЩ?

Ричард Ю казва, че въпреки „неоснователните“ съмнения, Huawei няма да спре да опитва да навлезе на пазара в САЩ. „Държим на американския пазар и се стараем да спечелим доверието на американските потребители, като им осигуряваме световно качество на продуктите и иновации“, казва той. И добавя, че всички опасения за шпионаж са абсолютно нечестни. „Ще се радваме за отворена и прозрачна дискусия на тази тема, ако е базирана на факти“, казва Ю.

Междувременно, Huawei работят с 46 от 50 световни оператора и продължават да приоритизират поверителността и сигурността на клиентите си изключително много. А от финансова гледна точка, може да се окаже, че компанията не се нуждае особено от американския пазар – миналата година тя е продала 153 милиона телефона, с ръст на продажбите 32%. За сравнение, лидерът в продажбите на телефони Apple са продали 216 милиона от своя iPhone миналата година. Едно навлизане на американския пазар със сигурност няма да е излишно за Huawei – това е вторият най-голям смартфон пазар след Китай. Специалисти като Уейн Лам, анализатор в IHS Markit, твърдят обаче, че Huawei може да бъде напълно успешна и без САЩ.

Тагове:
Още от Social