Netflix планира да предложи абонамент, който ще поддържа реклами на по-ниска цена.

Ко-изпълнителният директор на Netflix Тед Сарандос потвърди новината и изглежда, че Netflix разговаря с компании, включително Comcast и Google.

Вътрешен доклад, който изтече миналия месец, категорично подсказва, че Netflix планира да пусне ниво на абонамент, поддържано от реклами през „последните три месеца на годината“. Компанията твърдо отрече слуховете за въвеждане на реклами, тъй като те пречат на гледането, но изглежда промени мнението си.

Netflix беше принуден да въведе реклами, защото пропуска огромна демографска група, твърди Сарандос:

„Оставихме голям клиентски сегмент извън масата, който са хората, които казват: „Хей, Netflix е твърде скъп за мен и нямам нищо против да гледам реклами“. Добавяме рекламно ниво за хора, които казват: „Хей, искам по-ниска цена и ще гледам реклами“.

Ко-изпълнителният директор подчерта, че „Netflix, какъвто го познавате днес“, няма да се промени. С други думи, рекламите няма да се показват в нито един от абонаментите, които в момента съществуват. Вместо това стрийминг компанията ще въведе ново ниво на абонамент. Този пакет ще съдържа реклами и ще бъде на сравнително по-ниска цена.

Другият ко-изпълнителен директор на Netflix - Рийд Хейстинг, косвено потвърди пристигането на абонамент, субсидиран от реклами миналия месец, когато каза:

„Тези, които следват Netflix, знаят, че съм бил против сложния рекламен модел и съм голям фен на простотата на абонамента. Но колкото и да съм фен на това, аз съм по-голям фен на потребителския избор. И позволяването на потребителите, които обичат да имат по-ниска цена и са толерантни към рекламата, да получат това, което искат, има много смисъл.“

Netflix е изправен пред силна конкуренция и губи абонати. Освен това повечето от конкурентите на компанията вече предлагат планове, поддържани от реклами, които са по-евтини от техните абонаменти без реклами. Най-евтиният абонамент за Netflix в момента струва 9.99 долара в САЩ. Не е ясно дали Netflix ще направи цената на поддържания от реклами абонамент под 10 долара.

Снимка: Unsplash

Виж още: Видео стриймингът пада под рекордните нива от пандемията