Премиерата от два епизода на The Lord of the Rings: The Rings of Power привлече 25 милиона зрители по целия свят за 24 часа, което го прави най-големия дебют в историята на Prime Video, каза Amazon в прессъобщение.

„Някак си е подходящо, че точно историите на Толкин – сред най-популярните на всички времена и това, което мнозина смятат за истинския произход на фентъзи жанра – ни доведоха до този горд момент“, казва ръководителят на Amazon Studios Дженифър Салке.

Имаше много голям залог за сериала, с отчетен бюджет от 465 милиона долара само за първия сезон и тежка конкуренция от съперничещия сериал на HBO House of Dragons. Последният също наскоро дебютира с най-високите рейтинги в историята на HBO с 9.986 милиона зрители в своите стандартни HBO и стрийминг HBO Max платформи.

Amazon предприе и необичайната стъпка да забави ревютата на The Rings of Power със 72 часа, за да филтрира троловете, съобщи Variety. Изглежда, че сериалът е бил бомбардиран с негативни рецензии на сайтове като Rotten Tomatoes, където получи 37% оценка от потребителите, но 84% от критиците. Сериалът се изправи пред обяснимо недоволство заради решението си да назначи цветнокожи актьори като елфи, джуджета и други герои.

Студиото планира да оцени всеки отзив, за да определи дали е легитимен, или е създаден от бот или трол. Amazon за първи път въведе практиката, когато бейзболната поредица A League of Their Own дебютира на 12 август. Изглежда, че тази стратегия е проработила, като последният печели 4.3 от 5 звезди на Prime Video в сравнение с 94% рейтинг на критиците на Rotten Tomatoes (което обаче също е в съответствие с 85% резултат от публиката на RT).

Снимка: Amazon Studios

Виж още: Студиото зад визуалните ефекти в трилогията на Питър Джаксън прави нова игра за Средната земя