Ако нещо все още държи Facebook на повърхността, то това със сигурност е популярността на групите в социалната мрежа. Трябва да признаем, че на пръв поглед да се модерира съдържание в една група, която разполага поне с няколко администратори, изглежда много по-лесна задача в сравнение от това да се следи съдържанието, споделяно през индивидуалните профили. Но се оказа, че ситуацията доста често е извън контрол и решението на Amazon да заведе дело срещу администраторите на повече от 10 000 Facebook групи доказва това. Според платформата за пазаруване във въпросните групи са били координирани парични средства или стоки за купувачи, желаещи да публикуват фалшиви отзиви за продукти, предлагани в онлайн магазините на Amazon в САЩ, Обединеното кралство, Франция, Германия, Испания, Япония и Италия. 

Оказва се, че проблемът датира от 2015 г. и Amazon още тогава са предприели законови действия, насочени към „брокерите за фалшиви рецензии“. Но все пак 10 000 е много голямо число.  
Така например групата Amazon Product Review, която можеше да се похвали с повече от 40 000 членове, успяваше дълго време да избегне всевиждащото око на изкуствения интелект, защото в нея се разменяха някои букви на фрази, които биха я уличили в недобросъвестна дейност. Това е доста широк похват, използван от всички потребители, активно участващи в дискусии в социалната мрежа. И въпреки че в крайна сметка групата беше закрита от Facebook, трябва да признаем, че всъщност от Amazon се очаква да направят нещо по въпроса, тъй като фалшивите рецензии все пак са в тяхната платформа, а не в мрежата на Facebook. Ето защо, те обещаха: „да премахнем фалшиви рецензии, поръчани от тези измамници, които все още не са били открити от авангардната технология на Amazon, експертните разследващи и непрекъснатото наблюдение“. 
Проблемът с нелегитимните рецензии е изключително сериозен най-вече по отношение на алгоритъма на платформата. Този тип коментари избутват продукти през огромния дигитален магазин на онлайн търговци всеки ден по целия свят и това води до повишаването или понижаването на оценките на хиляди продукти по неправомерен начин. Разследване на Washington Post през 2018 г. установи, че очевидно фалшивите рецензии доминират в някои продуктови категории, включително Вluetooth слушалки и здравословни добавки. 
Разбира се, фалшивите рецензии не са най-лошият вид подвеждащо съдържание, но те са поредният пример за добре смазаната машина за печелене на пари от всевъзможните пропуски в интернет.  

Снимки: Unsplash

Виж още: Криза е, пари няма, но Prime Day 2022 е най-успешният в историята за Amazon 

Още от Social