Според ново изследване от Pew Research Center, фокусирано върху предпочитанията на тийнейджърите за социалните мрежи в интернет, младежите започват да изоставят Facebook. Оказва се, че 51% от тях ползват Facebook, a в групата 13-17 години водещите социални медии се оказват YouTube, Instagram и Snapchat. За сравнение през 2015 година в подобно изследване на същата агенция 71% от децата между 13-17 годишна възраст използват Facebook, около половината – Instagram, а 41% - Snapchat.
В настоящото изследване 85% от тийнейджърите в САЩ казват, че предпочитат YouTube (платформата не е била включена в проучването през 2015 година), а 72% и 62% казват, че ползват Instagram и Snapchat. За най-често посещавани сайтове тийновете посочват YouTube и Snapchat, а 15% - Instagram. Само 10% отговарят, че предпочитат Facebook, а Twitter, Reddit и Tumblr събират едва 1% от отговарящите. Моника Андерсън, водещ автор на изследването, казва, че днес обстановката в предпочитанията на децата доста се променя и че определено вече не се въртят около Facebook.
Запитани дали социалните мрежи са добри или лоши, децата не отговарят едностранчиво. Около 31% казват, че ефектът е по-скоро добър, 24% - че е по-скоро лош, а 45% - не смятат, че социалните мрежи влияят добре или зле. От Pew Research Center посочват и че 90% от запитаните имат смартфон или достъп до смартфон. През 2015 година цифрата е била 73%. Също така 45% от запитаните казват, че ползват интернет „почти постоянно“, докато само преди 3 години само 24% са дали този отговор. Изследването е проведено с 1058 родители и 743 деца през март и април тази година.