От няколко месеца летищата са обхванати от множество проблеми: повишеният трафик след отпадането на свързаните с пандемията ограничения съвпадна с недостига на персонал, екстремни температури през летните месеци, куповете с изгубен багаж, множеството оплаквания и т.н. Самите пътници започнаха да прилагат трикове, за да не бъде пътуването им провалено - някои пристигат по-рано, други поставят тракери в багажите си, трети пък изчакват последния момент, за да са сигурни, че точно този полет няма да бъде отменен. Но по-платежоспособните решиха да заложат на сигурно, като си осигурят достъп до т.нар. VIP зони на летищата. Всяко от тях има свои условия как това да се случи, но едно от най-натоварените в рамките на Европа е Схипхол, в близост до Амстердам. VIP услугата има начална цена от 617.10 евро за един пътник и дава на клиентите достъп до VIP центъра и VIP салоните на летището. Тя включва индивидуална проверка за сигурност, както и обработка на багажа и транспорт с луксозно превозно средство. Началната цена за единичен пътник за ползване на услугата по време на трансфер е 834.90 евро с доплащане от 411.40 евро за допълнителен човек. Гостите могат да платят, за да добавят други екстри. Явно тези цени не са уплашили голяма част от пътуващите и от управата са решили да прекратят временно услугата. Говорител на летището заяви пред Business Insider: „VIP услугата ще бъде достъпна само за редовни гости през следващия период, едва ли можем да удовлетворим заявки от нови гости, които не са използвали VIP услугата преди. Работим върху разширяването на броя на персонала, в същото време това винаги е било изключителна услуга.“
Въпреки че това може да вбеси мнозина, нидерландското летище все пак е едно от малкото, което изплаща компенсации на клиенти, които са изпуснали полета си поради дългите опашки.
Интересното е, че всичко зависи от търсенето, защото не навсякъде VIP услугите процъфтяват - наскоро главният търговски директор на American Airlines Васу Раджа каза, че превозвачът премахва първа класа на международните полети на дълги разстояния, защото клиентите вече не я купуват.
Снимки: Unsplash
Виж още: Небесна схватка: самолет едва не се разби заради дрон