Silent Circle, производителят на сигурния смартфон, който предотвратява евентуално подслушване от хакери или любопитни правителствени агенции, представи новата версия на Blackphone. Компанията обяви и първия си таблет, който очакваме до края на годината, като очевидно фокусът ѝ се премества към корпоративните клиенти.

Blackphone 2 идва с обичайните хардуерни подобрения, като по-бърз осемядрен процесор, повече памет и по-добра батерия. Друго ключово подобрение е поддръжката на Mobile Device Management системата на Citrix. За да се доберете до устройството обаче, ще трябва да изчакате до юли, когато Blackphone 2 ще бъде наличен за продажба. Цената му ще бъде като тази на първия Blackphone.

Компанията представи и таблета Blackphone 2, който определя като първия в света „таблет фокусиран върху сигурността." За него няма технически подробности, като премиерата му ще бъде по-късно през годината, вероятно през септември или октомври, като не е известно каква ще е цената му.

Устройствата ще пристигат с PrivatOS 1.1първият голям ъпгрейт на операционната система, която е базирана на Android. Голямата промяна в нея е инструментът за виртуализация, който компанията нарича Silent Spaces. С този инструмент различните активности, например служебни и лични, могат да се разделят на отделни виртуални машини.

Компанията предлага и софтуери за криптирани разговори, чат, текстови съобщения и менажиране на контактите. Допълнението към тези приложения е Silent Meeting – софтуер, с който могат да се провеждат криптирани конферентни разговори, в които да участват повече от двама души.

Blackphne се оказва привлекателно устройство за крайните потребители, като поръчките за първите шест месеца, в които телефонът е бил на пазара са били на стойност 750 млн. долара. Причината според председателя на борда на директорите на Silent Circle се крие в това, че „никога досега частните лица не са били под натиска на световните правителства, които разбиват, изсмукват и постепенно отнемат личното им пространство.“ През тази година компанията ще се обърне по-активно към корпоративните потребители, което е логичен подход след атаките срещу Sony през миналата година.

Тагове: