Изпълнителният директор на Xiaomi Хюго Бара участва в панел по време на Mobile World Congress по-рано днес, в който обяви, че онлайн магазинът на компанията скоро ще заработи и на тероиторията на Европа. По-рано този месец компанията съобщи, че порталът ѝ ще заработи на територията на САЩ. Бара не уточни в кои страни от Стария континент ще стартира магазинът, но подобно на Северна Америка и в Европа ще се продават само аксесоари, като Mi Headphones, Mi Band и Mi Power Bank.

Обяснявайки каква е целта на този ход, Бара наблегна на това, че хората в САЩ и Европа трябва да се запознаят с бранда. Причината да не се продават Xiaomi смартфони там обаче не е базирана само на потребителите, а и на регулаторите. „Регулациите в Китай и САЩ работят по коренно различен начин“, обясни Бара. Вероятно проблем би се появил и с поддържката на различните оператори.

По време на панела Бара разказа и за начина, по който Xiaomi се въпзолзва от потребителите. Той обясни, че 10% от близо 100-те милиона потребители на Xiaomi са в beta track при ъпдейтите на компанията. Те получават ъпдейт всеки петък, за който дават обратна връзка през уикенда. „След това в понеделник и вторник пишем новия код за функции и поправяне на грешки, в сряда и четвъртък го поправяме и в петък цикълът започва отново“, обясни Бара.

Потребителите и тяхната обратна връзка остават важни и в дизайна на самите устройства. „В момента правим промяна в дизайна на ново устройство, няколко седмици преди да започне производството му, тъй като потребители в Индия не харесват един детайл от него“, разказа Бара.

Прочетете и защо е време да спрем да говорим за китайски смартфони.

Тагове: