Dacia и Renault представиха пред българските медии Sandero, дългоочаквания петврат семеен хечбек в семейство Logan. Впечатление най-напред прави името. За разлика от останалите представители на семейството - Logan седан, Logan MCV, ван и пикап, - новият модел има свое собствено наименование. Така от Dacia и Renault маркират началото на нова идентичност на бранда, което е ясно забележимо от променената емблема. Моделът също така е водещата фигура, която ще трябва да наложи 3-годишна гаранция - доскоро недостъпна бариера дори за моделите на Renault.

Автомобилът е запазил някои от характерните черти на своите събратя. Високият пътен просвет от 155 мм е същият като при Logan и дава възможност за преминаване по различни терени и пътища в лошо състояние, каквито са в родината му Румъния, но и в България. В съответствие с общата платформа и окачването е като на познатите модели - отпред McPherson, отзад е с греда и спираловидни пружини. Някои от версиите са със стабилизиращи щанги, което спомага за отличното поведение на автомобила в завой. Новият модел има едно предимство - херметическа защита на пода, което му позволява безпроблемно да преодолява наводнени терени.

Хечбекът е позициониран в малкия В сегмент, но благодарение на по-големите си размери предлага достатъчно просторен салон. На задната седалка свободно могат да пътуват трима възрастни, а по-голямата височина и увеличеното разстояние между двата реда седалки правят пътуването по-комфортно за всички пътници. Качването отзад е улеснено благодарение на отварящите се на 67 градуса задни врати. Багажникът е по-малък в сравнение с този на Logan, но със своите 320 литра е сред най-големите в сегмента. При сгънати задни седалки товарното пространство нараства до 1200 л. Самият салон е значително променен спрямо седана. Използвани са цветни апликации на вратите и конзолата, формата на волана е нова, циферблатите бели.

Новият хечбек ще се предлага с познатите вече двигатели на Renault. Бензиновите са 1,4-литров със 75 к.с. и 1,6-литров с 90 к.с., като и двата агрегата имат висок въртящ момент при ниски обороти. Дизеловите мотори, работещи със системата Common rail, са 1,5-литрови и са с мощност съответно 70 и 85 к.с., съобщава Speed Press.

Тагове: