Елън Мъск, основател и главен изпълнителен директор на Tesla Motors, се отзова на потребителски оплаквания в Китай, където марката навлезе с цел разширяване на пазарния си дял.

Група от 23 китайски купувачи на Tesla автомобили от различни градове са предприели съдебни действия срещу Tesla Automobile Sales (Пекин), китайския дистрибутор на Tesla Motors, и неговия главен финансов директор Deepak Ahuja.

Tesla е обвинена в измама на потребителите и фалшива реклама, променяща реда на получаване на предварително запазени автомобили, без да уведоми своите клиенти.

Според жалбата Tesla са обещали на потребителите, че ще доставят продукта в съответствие с платежното нареждане на депозита, който е в размер на 250K юана (40 150 щатски долара). Въпреки това наскоро клиенти в Пекин и Шанхай са получили уведомителни имейли, за да вземат своите предварително запазени автомобили, докато купувачи от области, различни от тези два града, са оставени по-назад.

В имейл Wu Bixuan, глобален вицепрезидент и шеф на Tesla China, пише:

Tesla настоява за предоставяне на подходящи условия за таксуване на всички клиенти, преди да изпратите нашите продукти, в опит да се гарантира потребителското обслужване. В момента ние обучаваме много технически екипи на трети страни, които ще предложат бизнес планове и професионално обслужване за таксуване на всеки потребител. Ние сме ускорили изграждането на мрежа за услуги. Tesla планира да стартира предоставянето на услуги за таксуване в няколко големи града в Китай, като Шанхай, Гуанджоу, Шънджън, Гуанджоу и Ченду.

Противоречието между двете страни се крие във факта, че клиентите си мислят, че Tesla може да достави колите, преди изграждането на електрическите централи и мрежи да бъде завършено. Автомобилният производител настоява това да се случи след построяването им. Съобщава се, че Tesla има поръчки за близо 5000 автомобила за китайския пазар, от които най-малко 200-300 са от градове, различни от Пекин и Шанхай.

На обиколката си в Китай Мъск казва, че китайският пазар е важен за Tesla и че компанията планира да инвестира сериозно в него, за да изгради необходимата енергийна инфраструктура. Той добавя също, че всички захранващи станции ще използват слънчева енергия вместо такава, произвеждана от въглища. В допълнение Мъск казва, че Tesla ще предлага и персонализирани услуги за китайските потребители, а в бъдеще ще произвежда автомобилите в Китай, но това ще се случи през следващите три-четири години.

Въпреки че обяснението от Tesla изглежда рационално, липсата на вътрешна комуникация е причината за създаването на толкова много поръчки в области, в които все още не може да се осигури цялостно обслужване и изграждане на съответната инфраструктура.

Отделно висшето ръководство на Tesla Motors China претърпя голямо раздвижване тази година. Генералният мениджър на Tesla Motors China, Zheng Shunjing, който преди е ръководил Bentley Motors China, напуска компанията на 1 април. Той е заменен от Wu Bixuan, бивш висш ръководен кадър на Apple Китай.

 

Виж още: Автодилърите в Ню Джърси: "Този Мъск иска всички печалби за себе си"!