През последната година Facebook направи няколко стъпки за намаляване на фалшивите новини и измамите в социалната мрежа. От днес компанията ще спре правото на рекламодатели да показват реклами, които сочат към истории, маркирани като фалшиви от организации, занимаващи се с проверка на фактите.
Тази актуализация ще помогне да се намали разпространението на неверни новини и ще направи невъзможно за страниците във Facebook да генерират пари, ако техните създатели разпространяват подобно съдържание. Ако страниците спрат да споделят неверни новини, те ще могат отново да си върнат правото да рекламират.
Facebook се бори с разпространението на неверни новини в три ключови области:
- Разрушаване на икономическите стимули за създаване на неверни новини;
- Изграждане на нови продукти, с които да се ограничи разпространението на неверни новини;
- Информиране на хората, за да вземат по-добри решения, когато се сблъскват с неверни новини.