С появата си на пазара, Aston Martin V8 бе замислен, като много по-твърд и агресивен съотборник на по-големия си брат DB9. От фирмата бяха убедени, че той ще бъде достойна конкуренция на Porshe 911. Инженерите и пилотите прекарваха дни наред в тестове на пистата Нюрбургринг, опитвайки се да постигнат целта си. До момента, в който колата излезе на бял свят и всички въпросителни получиха своя отговор.

Двигателят на този красавец

започва своя живот като 4.2 литров V8 на Jaguar, но след това е доработен до 4.3л. с максимална мощност от 380 к. с. и въртящ момент от 302 Nm. Но това просто не бе достатъчно. Имаше по-малък въртящ момент от Мercedes CLK, по-малко конски сили от Vauxhall Monaro и най-притеснителното по-малък въртящ момент и конски сили и от очаквания по това време нов модел на Jaguar XK, който по правило е по-достъпен ценово, но също толкова красив автомобил.

Това накратко означаваше, че изходът от битката му с 911 беше предрешен. Сега обаче, самите германци в лицето на Hamann, по-известни у нас с преработките си на BMW, са решили да доработят този автомобил с нова тунинг програма. Да го превърнат в това, което те смятат, че благородният англичанин винаги е трябвало да бъде.

Внушителен външен вид
Типично в немски стил следвайки максимата формата е подчинена на функционалността Hamann са направили така, че всички аеродинамични компоненти да работят в пълен синхрон, в резултат на което въздушният поток около купето е оптимизиран и автомобилът е получил още по-внушителен външен вид. Отпред е добавен малък спойлер тип устна, който по желание на клиента може да бъде заменен с изцяло нова маска. Към праговете са добавени специални елементи в стил Hamann, които правят колата още по-ниска и спортна. С цел да намалят олекването на задницата при висока скорост немските тунинг майстори са разработили спойлер, който може да бъде закрепен върху задния капак. Като негово естествено продължение се явява задния дифузьор от 3 части, като двата елемента работят заедно за постигането на максимално притискане към асфалта. Всичките тези допълнителни елементи могат да бъдат поръчани от два вида материал. Единият е фибростъкло, а другият матиран карбон.

Ах, джантите
Неизменно обаче, първото нещо, което се забелязва в този автомобил са невероятните му джанти. Тези 21-инчови чудовища, наречени EDITION RACE са произведени от олекотени алуминиеви сплави и съчетават в себе си спорт и елегантност по един впечатляващ начин. Титаниевите болтове и полираният ръб, отделящ я от гумата, придават на тази черна перла едно наистина благородно излъчване. Гумите са с размери 245/30/ZR21 отпред и 295/25/ZR21 отзад. Друг нов елемент по окачването са по-късите пружини, които снижават центъра на тежестта на Vantage с 30 мм отпред и с 20 мм отзад.

Умопомрачителен звук
Инженерите от Hamann обаче не са спрели дотук. Те са добавили изцяло нови спортни катализатори и заглушители на изпускателната система, направени от неръждаема стомана с цел да изсмучат още 20 к.с. от ръмжащия осмак. Все си мисля обаче, че основната причина да сторят това е било желанието им да подобрят един от най-прекрасните звуци издавани някога от автомобил. И най-шумните естествено знаете ли, че дори стандартният Vantаge може да бъде чут от повече от 3 км разстояние!

Стил, комфорт и лукс
В интериора Hamann са се постарали да запазят стила, комфорта и лукса и да го съчетаят с дискретни спортни елементи, като алуминиеви педали и велурени стелки с логото на фирмата. По желание може целият интериор да бъде завършен в кожа, с цел задоволяване и на най-претенциозните клиенти на фирмата. Може на някого да му се стори странно всеки път като запалите автомобила на таблото ви да се изписва POWER, BEAUTY, SOUL. В крайна сметка салонът на този Aston е фантастичен. Е, не чак толкова фантастичен, колкото външния му вид

Hamann Aston Martin V8 Vantage е ужасно красив, управлява се прекрасно, и фактът, че е малко по-бавен от 911 едва ли ще откаже потенциалните купувачи. Освен това е Aston Martin, което означава, че по наследство е окичен с тържественост и великолепие.
Дали тунингът на Hamann е направил благородния англичанин по-красив всеки ще прецени за себе си. Едно е сигурно обаче, по един или друг начин, с или без тунинг това си остава една от най-красивите коли появявали се някога на този свят.


Текст: Стефан Александров

Тагове: