Текст: Димо Петков.

Едва ли е достатъчно да имате много пари, за да седнете под открито небе зад волана на кола с 1001 конски сили, но ако все пак желанието ви е голямо и силните усещания са вашата страст, то това е верният автомобил.

Преди малко повече от 2 седмици в Калифорния по време на ежегодното издание на Pebble Beach Concourse dElegance, производителят на екзотичните автомобили Bugatti, показа своя най-нов представител в лицето на модела Veyron Grand Sport. След дългото чакане и множеството слухове относно динамичните характеристики на колата, можем да кажем, че почти всичко е ясно и ще се опитаме да го обобщим в следващите редове.

Когато първите снимки на мегаавтомобила във вариант роудстър, бяха показани официално, доста клиенти проявиха небивал интерес, което предварително потвърди пазарният му успех. В процеса на разработка обаче, инженерите отново срещнаха трудности и това донякъде обяснява забавянето на модела, но в крайна сметка се оказа, че чакането си е заслужавало. Това е може би най-високотехнологичният и бърз роудстър в света, екипиран с два вида покрив и още един куп съвършенства. За да създадат този автомобил от Bugatti са използвали редица иновативни конструкционни решения, като например врати и В-колони изработени от въглеродни влакна, а също така специална плоча усилваща структурата на монокока около страничните прагове и тунела за трансмисията. Благодарение на тези предимства коефициентът на усукване при открития Veyron ще бъде по-добър от на всеки друг роудстър, а безопасността на още по високо ниво.

За увеличаване на сигурността на пътниците са направени нови въздухозаборници за 16-цилиндровия средноразположен двигател с въглеродни елементи, чиято широчина достига 10 сантиметра и гарантира допълнителна защита, ако колата се завърти. Липсата на нормален покрив е нямало как да не окаже отрицателно въздействие върху пътното поведение и динамиката на колата и това е причината дизайнът на новия модел да бъде синхронизиран с факта, че структура на автомобила е изменена. По-този начин разработчиците са успели да сведат до минимум негативното влияние на въздуха при шофиране с много високи скорости.

Grand Sport разполага с твърд покрив, който може да се демонтира ръчно винаги когато пожелае клиента, но за разлика от неговия конкурент Porsche Carrera GT, таванът не може да се превозва в автомобила. Тук възниква въпросът, какво се случва ако завали дъжд, докато автомобила е със свален покрив? Отговорът на инженерите е, че се използва допълнителен втори, сгъваем, мек покрив по подобие на чадър, но когато се разтвори той, колата не може да се движи с повече от 130 км/ч. Утешението обаче е, че при затворен таван Grand Sport може да достигне заветната скорост от 407км/ч, а без покрив над главата може да се движите с около 360 км/ч.

Според директора на отдела за комуникации в Bugatti, Джорж Келър, т.нар. тарга конструкция е била единственият приемлив вариант за осъществяване на проекта, поради прекалено сложната структура на Veyron. Въпреки нарасналото си тегло, което се дължи на това, че за да компенсират загубата на твърдия покрив, инженерите на Bugatti подсилват ходовата част и ръбът на челното стъкло, суперавтомобилът може да се похвали отново с уникални динамични показатели. С помощта на познатия от обикновения Veyron, 8-литров, W-образен, 16-цилиндров, двигател с мощност 1 001 к. с., моделът Grand Sport ускорява от място до 100 и до 300 км/ч съответно за 2.5 и 14 секунди. Скоростната кутия на открития Veyron e отново 7-степенна с двоен съединител и постоянно задвижване на всички колела, а луксът и качеството на изпълнение при тази марка автомобили не се коментира.

По-време на официалната премиера на търг в Equestrian Center беше продаден и първият екземпляр от това Bugatti, а останалите 149 броя ще започнат да се предлагат от следващия март на цена от около 2 милиона долара.

Тагове: