Текст: Делян Донев.

Всички търсим мощта и рева на големите кубици (ако може 600, 750 и нагоре), впечатляваме се от конски сили и въртящ момент. Съответно изчисляваме ускорение и секундите върху 400 метровата права. Но в същото време пропускаме да обърнем внимание на скромните, но адски симпатични мотори с по-малка кубатура. А те също имат своето, макар и не толкова бляскаво очарование. На първо място са по-леки, по кротки, значително по-евтини и най-важното адски дружелюбни и търпеливи, особено спрямо начинаещия моторист. И въпреки всичко пак вдигат над 130 км/ч, носят наслада на път, икономични са, а да не говорим колко са елегантни и гъвкави за управление.

Точно такъв модел е новият 250-кубиков Kawasaki Ninja, най-малкото братче от фамилията на нинджите, което освен в работния обем на двигателя, почти по нищо друго не отстъпва на култовите модели от ранга ZX-6R или ZX-10R. Аналогична рама, конструкция, спойлери и задно окачване UNI-TRAK.

Четвъртлитровият двигател (точния обем е 249 см3) е двуцилиндров, редови, оптимизиран за ниските и средни обороти (идеално за начинаещи), разполага с пълноценна 6-степенна скоростна кутия и нова, оптимизирана конструкция на двата разпределителни вала. Буталата са с подсилени ръбове и горна част, а горивната камера е с препроектирана форма за подобряване на горенето. 250R не е с впръскване на горивото, но притежава качествени карбуратори (производство на Kehlin), гарантиращи за мощност и икономичност.

Иначе улесненията за прохождащите мотористи не се изчерпват дотук Kawasaki са предвидили ново табло, повече индикатори и най важното - механизъм за бързо намиране на неутрална скорост, големия проблем на всички новобранци. Става въпрос за т.нар. positive netural finder или механизъм, който не позволява от спряло положение да включите директно на втора предавка.

Kawasaki Ninja 250R притежава по големи джанти (17-цолови), за по-лесно управление и надеждост, като за целта са предвидени и и качествени спирачни дискове с диаметър 290 с усъвършенстван спирачен апарат.

Като цяло мотоциклетът е идеален за градски условия, пъргав и бърз, има ряз, но в същото време лек и приятен за управление, като запазва и агресивната, но елегантна спортна визия на Ninja. Идеален за начинаещи и в същото време много приятен и интересен за опитните пистови мотористи.

Тагове: