Lenovo Group обяви резултатите си за първото тримесечие, отчитайки групови приходи от 12.9 млрд. щатски долара и нетен доход от 191 млн. щатски долара на базата на стандартите за финансово отчитане извън Хонконг.
Приходите от бизнесите, различни от компютри, представляват 41% от приходите на Групата, като бизнесът, ръководен от услуги, постига силен растеж и устойчива рентабилност – демонстрирайки допълнително ефективността на стратегията за интелигентна трансформация на Lenovo.
Групата продължава да предприема проактивни действия, за да запази съотношението си разходи/приходи (E/R) и да стимулира устойчива рентабилност, като същевременно инвестира в растеж и трансформация. Групата остава ангажирана с удвояването на инвестициите в иновации в средносрочен план, включително допълнителна инвестиция от 1 млрд. щатски долара за три години за ускоряване на внедряването на изкуствен интелект (AI) за глобалния бизнес – по-специално AI устройства, AI инфраструктура и AI решения.
Въпреки предизвикателния пазар през последното тримесечие и неблагоприятните макроикономически условия Lenovo вижда признаци на стабилизиране и подобрение на пазара, достигане на дъното на цените на компонентите и вярва, че може да се очаква пазарът на клиентски устройства да се възстанови и да възобнови растежа си през втората половина на тази фискална година.

Юанкинг Янг, председател и главен изпълнителен директор на Lenovo:
„През последното тримесечие макросредата представи предизвикателства и нашият хардуерен бизнес остана във фаза на приспособяване, но ние продължихме да следваме нашата стратегия. Бизнесът ни, ръководен от услуги, постигна силен растеж и устойчива рентабилност. Нашият групов микс от приходи извън персоналните компютри допълнително се увеличи на годишна база, демонстрирайки ефективността на нашите диверсифицирани двигатели за растеж. Оставам предпазлив оптимист за възстановяването на нашия бизнес през следващите няколко тримесечия. Продължаваме да стимулираме иновациите и интелигентната трансформация и аз съм уверен в дългосрочната позиция за осигуряване на устойчива доходност и растеж в бъдеще.“

Допълнителни инвестиции от 1 млрд. щатски долара в AI, основани на съществуващото лидерство
Lenovo продължава да възприема AI от всички аспекти като компания, изградила предимствата си в изчислителната мощност от клиента до периферията до облака и мрежата. Пробивите в големите езикови модели и съдържанието, генерирано от AI, бележат голям скок в развитието и приложението на AI и служат като катализатор и ускорител, насърчаващи приемането на AI. През следващите три години Lenovo се ангажира с още 1 млрд. щатски долара инвестиции в AI, които ще се фокусират върху предоставянето на AI устройства, готова за AI и оптимизирана за AI изчислителна инфраструктура и вградено, генерирано от AI съдържание в интелигентните решения на вертикалните индустрии, за да помогне клиентите да подобряват производителността си.
Цялостното AI портфолио на бизнеса на Infrastructure Solutions Group (ISG) го е класирало на трето място в света за AI хардуерна инфраструктура. Освен това то е водещо в проектирането на следващото поколение AI системи, захранвани от NVIDIA. Сървърът Lenovo ThinkSystem SR675 V3 скоро ще включва новообявените графични процесори NVIDIA L40S, които ще помогнат на професионалистите по целия свят да усъвършенстват AI и да донесат генеративни AI приложения като интелигентни чатботове, инструменти за търсене и за обобщаване на потребителите в различни индустрии. ISG инвестира 100 милиона щатски долара за по-нататъшно развитие на своята програма за иноватори в областта на изкуствения интелект, която вече е предоставила над 150 авангардни AI решения, над 70 оптимизирани за AI платформи, с 45 ISV партньори през първата си година.

Групата за решения и услуги (SSG) използва AI широко в цялото си портфолио, включително AI интелигентност на устройства за предсказуема поддръжка, генеративни AI агенти, вградени в нейното портфолио от услуги, и вертикални решения, подсилени от AI.

Бизнесът на Intelligent Devices Group (IDG) е интегрирал AI във всички аспекти на жизнения цикъл на своите устройства, от използването на AI за извличане на потребителски прозрения, които да бъдат използвани в дизайна и анализа на продукта; за предпроизводствен скрининг за уязвимости в софтуерния код; за производство, включително планиране на части, инспекции на качеството и оптимизация. Гледайки напред, Lenovo води трансформиращата промяна в персоналните компютри, където, за да отговори на нуждите на нови генеративни работни натоварвания с изкуствен интелект, компютърът също ще трябва да се трансформира в AI PC. Lenovo вижда бъдещето на компютрите с изкуствен интелект като разтърсваща, хибридна комбинация от клиентски, крайни и облачни технологии, въвеждаща подобрена функционалност, скорост, креативност и завладяващи реалистични изживявания.

На ниво операции Lenovo използва AI в интелигентното производство на компанията, веригата за доставки, обслужването на клиенти и други, за да стимулира ефективността, прогнозирането и вземането на решения.

Solutions and Services Group (SSG): висок марж, силен растеж
Възможности:
През следващите три години тенденцията на дигитална и интелигентна трансформация ще продължи да води до силен растеж на глобалните ИТ разходи, особено при ИТ услугите. В същото време общото търсене на вертикални решения, включително интелигентен град, интелигентно производство, интелигентно образование и интелигентна търговия на дребно, очакват силен растеж до 2026 г.

Представяне за Q1 FY23/24:
• SSG осигурява силен растеж и висока рентабилност с приходи от 1.7 млрд. щатски долара, което е ръст от 18% на годишна база с висок оперативен марж от над 21%.
• Бизнесът с услуги за поддръжка беше защитен като основен двигател за печалба, като в същото време беше постигнат значителен напредък в разширяването на Managed Services и Projects and Solutions услугите, които заедно сега съставляват повече от половината от приходите на SSG (ръст от 4 пункта на годишна база).
• SSG продължава да изгражда силен бизнес за решения за цифрово работно място.

Устойчив растеж:
• SSG възприема тенденцията в aaS (as-a-Service), дигитално работно място, услуги за устойчивост и хибриден облак, мащабирайки своите основни предложения и развивайки тези хоризонтални градивни елементи във вертикални решения, за да помогне на клиентите да подобрят едновременно изживяването и производителността на служителите.


Infrastructure Solutions Group (ISG): осигуряване на растеж в ключови области

Възможности:
Водено от силното търсене на AI, надграждането на ICT инфраструктурата се ускорява още повече. Също така се очаква силен растеж при услугите, а също и при edge и enterprise софтуера.

Представяне за Q1 FY23/24:
• Приходите са намалели на годишна база (1.9 милиарда щатски долара, спад от 8% на годишна база) поради мекотата на изчислителните изисквания на сървъра на доставчика на облачни услуги (CSP), ограниченията на графичния процесор, оказващи влияние върху пълното търсене на AI и по-бавния от очакваното преход на индустрията към платформата от следващо поколение.
• ISG постигна хипер ръст в Storage, Software, Services и High-Performance Computing (HPC) – като съхранението постигна трицифрен ръст на годишна база, превръщайки Lenovo в 4-тия най-голям доставчик на съхранение в света.
• ISG продължава да се изпъква със своя AI, с трицифрен ръст през втората половина на 2022 г. с индустриални изследвания, класиращи бизнеса като номер три в света за AI хардуерна инфраструктура.

Устойчив растеж:
• Lenovo ще продължи да инвестира в разработването на готова за AI и оптимизирана за AI инфраструктура, като AI Edge, AI Hybrid Cloud, сървър и хранилище, които поддържат натоварвания, ориентирани към AI.
• ISG остава фокусиран върху разширяването на своята визия като най-доверен инфраструктурен партньор за клиентите в тяхната цифрова и интелигентна трансформация.

Intelligent Devices Group (IDG): запазване на лидерството

Възможности:
Докато пазарът на интелигентни устройства остава под натиск, има нови възможности на пазара за интелигентни пространства и следващото поколение устройства с изкуствен интелект.

Представяне за Q1 FY23/24:
• Приходите намалят на годишна база до 10.3 милиарда щатски долара (спад от 28% на годишна база) поради предизвикателствата на пазара, но Lenovo запази №1 позиция на глобалния пазар на персоналните компютри (23.2%).
• Бизнесът със смартфони постигна 10-годишен рекорд за активации през първото тримесечие и допълнително засили своите първокласни и 5G предложения с пускането на новата фамилия Motorola Razr.
• Демонстриран е голям потенциал за растеж в областите за умни комуникации и интелигентен дом.

Устойчив растеж:
• Ангажира се да инвестира в иновации за изграждане на дългосрочна конкурентоспособност, включително изграждане на следващото поколение устройства с изкуствен интелект.
• Тригодишният план за растеж на смартфоните помага за постигане на първокласен растеж в Северна Америка и Латинска Америка, както и хиперрастеж в Азиатско-Тихоокеанския регион и EMEA.
• IDG продължава да се разширява към по-разнообразно портфолио от смарт устройства, включително обогатен софтуер и услуги за по-нататъшно изграждане на екосистемата на IDG.

Снимки: Lenovo

Тагове: