Lenovo отчита двуцифрен ръст на приходите си през първото тримесечие на своята финансова година. Постъпленията на компанията през април-юни достигат 11.91 млрд. долара, или 19% увеличение спрямо същия период през 2017 г. Силен положителен резултат отчита Lenovo и при печалбата. Преди данъци тя вече е 113 млн. долара, докато нетната е 77 млн. долара, което е голямо постижение предвид генерираната загуба през същия период миналата година.

Подробната картина

От Lenovo обявиха, че финансовите резултати за първото им фискално тримесечие (второ календарно – бел. ред.) показват, че компанията е преодоляла ключов момент от своята трансформация. Технологичният гигант постепенно преформатира своя фокус от изцяло насочен към персоналните компютри производител към такъв, насочен към по-широка гама от „интелигентни“ устройства. Наскоро Lenovo преструктурира своя бизнес, като обедини досегашните звена за РС и смарт устройства (Personal Computing and Smart Devices) и това за мобилния бизнес (Mobile Business Group) под една шапка, наречена Група за интелигентни устройства (Intelligence Devices Group – IDG). Тя отчита ръст от 14% на приходите до 9.95 млрд. долара и печалба преди данъци от 321 млн. долара. Звеното за РС и умни устройства отчита 19% ръст на приходите, като тях ще разгледаме малко по-долу, докато групата за мобилни решения обяви спад от 8% на постъпленията на годишна база. Смартфон бизнесът на Lenovo преминава също през определени трансформации, компанията успя да завоюва добри позиции и продажби на пазарите в Северна Америка заради силното представяне на бранда Motorola за сметка на засилената конкуренция в Китай, което е и сред основните причини за понижението на приходите за момента.

Другото голямо подразделение на технологичния гигант – това за развиване на центрове за данни (DCG), расте със силни темпове. То обяви ръст от 68% на приходите на годишна база през периода април-юни до 1.629 млрд. долара, но все още представлява едва 14% от общите постъпления на Lenovo.  

Възстановяване на РС пазара

Причините за отличното представяне на Lenovo са няколко. От една страна, на РС пазара се наблюдава раздвижване предвид новия цикъл на корпоративния сектор за подмяна на машините си с нови, които да са съвместими с Windows 10. През юли IDC обяви, че продажбите на персонални компютри са се увеличили с 2.7% през април-юни 2018 г., което е най-силното представяне от 2012 г. насам. Вторият важен фактор е еднократната финансова инжекция, получена от новопридобитите РС активи на Fujitsu. Според анализаторите на Wall Street Journal продажбите на японския бранд са допринесли за около половината ръст от 11% на РС доставките на Lenovo през този период. В същото време звеното за персонални компютри и умни устройства на компанията отговаря за най-голям дял от постъпленията ѝ през последното тримесечие.

Новият фокус

Lenovo се опитва да диверсифицира бизнеса си и да намали зависимостта си от РС и смартфон пазара. Ключовият елемент е именно преструктурирането на компанията в две главни групи – едната, фокусирана върху споменатите умни устройства, и втора, която да развива облачни услуги и потенциално за развиване на решения за Интернет на нещата. Новото преразпределение започва да дава резултати, като компанията отчита стабилни финансови резултати от началото на календарната година (и цялата финансова 2018 г.) и обърна тренда от предишни периоди на стагнация и загуби.

„На фона на текущото изпълнение на стратегията на „3 вълни“ всички наши дейности отчитат солидно подобрение както по отношение на приходите, така и по отношение на печалбата. Lenovo преодоля точката на обрат и навлезе във фаза на "ускорение"“, коментира Ян Юенцин, президент и главен изпълнителен директор на Lenovo в прессъобщение, разпространено до медиите. „В бъдеще ще продължим да поддържаме водеща в индустрията рентабилност и резултати на пазара на персонални компютри; ще  затвърдим позициите на бизнеса си със смартфони, както и ще превърнем подразделението за центрове на данни в машина за устойчив растеж и печалби и ще продължим да инвестираме в умни решения за Интернет на нещата, за да гарантираме устойчиви дългосрочни приходи.“

Още от Social