24-часово рекордно постижение:

•    Два автомобила Astra в опит за поставяне на 18 нови рекорда на високоскоростна писта
•    Екипите от пилоти и журналисти в рекордна надпревара с времето в Милброок
•    Опит за световен рекорд за сериен лек автомобил с двулитров дизелов двигател
•    Всички резултати са обект на одобрение от управителното тяло на моторните спортове, Световната автомобилна федерация FIA



Рюселсхайм/Милброок. 24 часа „с пълна газ“ на високоскоростната овална тестова писта Милброок с нейните впечатляващи плавно наклонени виражи. Дванайсет пилоти поемат щафетно смените по пилотирането на двете серийни  Astra 2.0 CDTI. 4800-километрово пътуване с едва 22-минутно спиране за двата автомобила в рамките на 24 часа. Резултатът от това е внушителната средна скорост от 201 км/ч, постигната в опит за установяване на световен рекорд за дизелови серийни леки автомобили в класа 1600-2000 куб.см с принудително пълнене съгласно регламента на FIA.

Като цяло екипът на Opel и сестринската й марка Vauxhall атакуваха дванайсет световни рекорда и шест британски национални високоскоростни рекорда за продължително пилотиране. Автомобилите, участващи в 24-часовия спринт, са оборудвани със задължителните предпазни клетки, както и спортни седалки Corbeau и предпазни колани Luke, а след всички регламентирани проверки са запечатани с помощта на специален пластичен материал под наблюдението на съответните отговорни органи точно преди началото на маратонските опити. Opel/Vauxhall все още очаква потвърждението от страна на FIA, че опитите са били успешни.

Двата автомобила Astra CDTI стартираха на високоскоростния овал в Милброок край Милтън Кейнс на 5 октомври 2013 година в 16:00 часа. Деветима журналисти деляха автомобилите с трима специалисти от Opel/Vauxhall. Фолкер Стричек, бивш състезателен пилот в DTM и ръководител на отдела Opel Performance Cars & Motorsport, играеше ролята на капитан на отбора. В края на 24-часовия маратон и атаката на 18 нови рекорда предишният експерт по туристически автомобили и състезателен директор бе доволен:

“Двата автомобила Astra бяха абсолютно надеждни в работата си при пълно натоварване. Осъществяването на тези 24-часови опити за издръжливост стана възможно благодарение на комбинацията от динамика и ефективност. Забележителен бе фактът, че автомобилите нямаха нужда дори от капка допълнително масло.”

Партньор в областта на гумите бе Michelin, осигурявайки модела Pilot Super Sports, които са част от оригиналното оборудване на Astra – същият набор от гуми, който клиентите получават със своята нова Astra. За проверка на тяхната издръжливост през лятото бяха направени стенд тестове както и тестове с дължина от 500 мили на Милброок.

“Направихме по една смяна на гуми на всеки автомобил просто за да сме абсолютно сигурни в безопасността, тъй като натоварването на окачването и гумите може да достигне изключителни стойности в завоите на пистата”, отбелязва Фолкер Стричек.

Експертът не само допринесе много за осъществяването на проекта със своя огромен опит, но ръководеше и своя екип от четирима специалисти в Англия, които обслужваха двата автомобила Astra така, сякаш са на 24-часово състезание на Льо Ман или Нюрбургринг. Екипът осъществяваше бързо и ефективно дозареждане и смяна на пилотите през деня и нощта и именно благодарение на него беше постигнато изключително краткото време за престой в бокса – 22 минути.

“Този тест е доказателство за надеждността, издръжливостта, безопасността и динамиката на Astra в екстремни условия, с които един автомобил или водач няма да се сблъска в нормалния живот”, отбелязва Дънкан Алдред, действащ вицепрезидент продажби и следпродажбено обслужване Opel/Vauxhall и председател на борда и управляващ директор на Vauxhall.

„Често се отделя твърде много внимание на последния един процент от динамичната управляемост на автомобила или времето за ускорение от 0 до 100 км/ч, но за повечето купувачи най-важни са надеждността, издръжливостта и безопасността. Този тест доказва именно тези качества.“