Най-накрая се случи: TikTok обяви, че интегрира реклами в резултатите от търсенето, така че потребителите ще получават брандирано съдържание всеки път когато търсят хаштаг, конкретен потребител или нещо друго. Тези реклами се извличат от спонсорирани видеоклипове, хоствани в платформата, и съществуват като начин за "допълнително засилване на откриването на марки".
Някои потребители може да сметнат това за досадно, но в съобщението ясно се посочва, че рекламите ще бъдат релевантни на заявката за търсене и ще бъдат ясно обозначени като спонсорирана публикация. Освен това рекламите вероятно ще бъдат подбрани въз основа на интереси, представени от предишни заявки за търсене и различни действия в платформата. С други думи, алгоритъмът ще прави това, което вече прави, но на ново място.
Кликването върху спонсорирана публикация няма да прекъсва търсенето - рекламата отразява изживяването в лентата и позволява на потребителите да продължат да превъртат резултатите, независимо дали кликват върху рекламата или не. Вероятно няма да има недостиг на рекламодатели, тъй като TikTok твърди, че функцията е автоматично активирана за вече съществуващи търговци. С други думи, рекламодателите трябва да се откажат да се появяват заедно с резултатите от търсенето.
Наличието на лента за търсене без реклами беше забавно, но този ход се очакваше отдавна. Той беше нещо като неизбежност, тъй като конкуренти като Instagram започнаха да правят същото по-рано тази година.
Снимки: Unsplash
Виж още: Европа зададе някои рестрикции към алгоритъма на TikTok