Потребителите на TikTok в Европа ще могат да изключат персонализирания алгоритъм, който задава секциите For You и Live feeds, тъй като компанията прави промени, за да се съобрази със Закона за цифровите услуги (DSA) на ЕС. Според TikTok деактивирането на тази функция ще показва на потребителите "популярни видеоклипове както от местата, където живеят, така и от целия свят" вместо съдържание, базирано на личните им интереси.

Тези промени са свързани с правилата на DSA, които изискват от много големите онлайн платформи да позволят на своите потребители да се откажат от получаването на персонализирано съдържание - което обикновено се основава на проследяване и профилиране на потребителската активност - при гледане на препоръки за съдържание. За да се съобрази с това, функцията за търсене на TikTok ще показва и съдържание, което е популярно в региона на потребителя, а видеоклиповете в секциите Following и Friends ще се показват в хронологичен ред, когато е избран неперсонализиран вариант.

Друга промяна е, че европейските потребители на възраст между 13 и 17 години автоматично няма да бъдат таргетирани с персонализирани реклами въз основа на техните онлайн дейности, вместо да се налага да се откажат с превключване. TikTok е една от 19-те компании, които се подчиняват на правилата на DSA - наред с други услуги като YouTube, Instagram и Twitter (която Илон Мъск в момента преименува на X) - така че вероятно няма да е единствената платформа, която ще направи подобни промени в Европа. TikTok не е предоставила дата за пускане на някоя от тези промени, но казва, че се стреми да изпълни изискваните задължения до крайния срок на DSA - 28 август.

Снимки: Unsplash

Виж още: Американци смятат, че TikTok е заплаха за националната сигурност

Тагове: