LENOVO обяви силни резултати за изминалата финансова година, демонстрирайки силните позиции на компанията на фона на безпрецедентната ѝ глобална трансформация. Въпреки предизвикателствата в макроикономиката и индустрията компанията отчита приходи в размер на над $50 милиарда ($50.7 милиарда) за втора поредна година. Печалбата нараства с близо 19% на годишна база, достигайки до $1.02 милиарда. 

„В един от най-важните периоди на глобална промяна и трансформация, на който сме били свидетели някога, LENOVO трансформира значително бизнеса си през изминалата година. От постигането на печалба преди данъчно облагане в размер на $1.02 милиарда до отчитането на почти рекордни приходи от $50.7 милиарда, не мога да съм по-горд от силното ни представяне”, заяви президентът и главен изпълнителен директор на LENOVO Ян Юенцин.

„Невероятно горд съм и с начина, по който продължаваме да реагираме на глобалната пандемия – като бизнес и като корпоративен гражданин. Въпреки че светът продължава да е изправен пред несигурни времена, аз съм убеден, че LENOVO ще се възползва от отличните си оперативни практики и глобално присъствие, за да продължи да реализира нашата стратегия за интелигентна трансформация и да се възползва изцяло от възможностите на „новата нормалност”, заключи президентът на LENOVО.

Виж още: Lenovo ThinkBook - бранд за заети професионалисти

Глобални икономически фактори и прогноза

Изминалите 12 месеца изправиха цялата индустрия пред няколко предизвикателства, включително геополитическа несигурност, недостиг на доставките на компоненти, въздействието от обменните курсове и глобалната пандемия от COVID-19 през четвъртото тримесечие. Що се отнася до коронавируса, бизнесът се възползва от възможностите на нашите над 30 собствени производствени обекта и такива на трети страни по цял свят, за да пренастрои капацитета си и отново да балансира производството си. Географският баланс, наред с вродена ни гъвкавост и издръжливост бяха в основата на отличното ни оперативно представяне през годината, като гарантираха непрекъснатото производство и доставките до клиентите през четвъртото тримесечие. В бъдеще тази основополагаща способност, наред с непрестанните иновации ще продължат да движат бизнеса, позволявайки на компанията да се възползва от възможностите за дългосрочен растеж, създадени от „новата нормалност” на работа и обучение от къщи. Тази тенденция не само води до ръст при персоналните компютри и умните устройства, но и подкрепя центровете за данни и инфраструктура, които осигуряват по-бързи мрежи и дигитална консумация.

Тагове: