Дизайнерски неволи
Повечето концептуални модели, повече или по-малко разполагат с авангарден и футуристично изглеждащ дизайн. Не прави изключение и Ondelios. Визията му впечатлява от пръв поглед и оставя приятното чувство у наблюдателя за хармония и завършеност. Предницата се отличава със странна решетка, съставена от успоредни линии, в средата на която изпъква логото на Renault. Тези успоредни линии са един от водещите дизайнерски мотиви и присъстват в доста елементи в автомобила, както в екстериора, така и в интериора. Светлините са интегрирани в решетката, като част от тях се извиват в тънка лента нагоре по калниците. Страничният изглед е доминиран от огромните 23 колела с изключително оригинален дизайн и нестандартната форма на вратите. Те са две на брой, но са големи и обхващат както първия ред седалки, така и втория. Любопитното е, че напълно липсва централна странична греда, което заедно с криловидното отваряне на вратите нагоре осигурява максимално лесен достъп до пасажерските места. Странични огледала разбира се липсват, като вместо тях има видео камери, сигналът от които достига до водача чрез дисплей на таблото. Задните светлини са във формата на бумеранг, като тук отново виждаме вълнообразните успоредни линии.
Максимален комфорт
Салонът предлага самостоятелни места за 6 пасажери, като седалките са разделени в три реда и осигуряват комфорт, съизмерим с този на висок клас бизнес лимузини. Това се допълва от просторното вътрешно пространство и полупрозрачния покрив, както и от високото качество на материалите и изработката. Всяко пасажерско място разполага и със самостоятелна мултимедийна станция. Контролните прибори и таблото пък са достойни за декор на епизод от Star Trek. Въпреки нетрадиционното си изпълнение обаче, те са проектирани с мисъл за функционалност и удобство. Върху таблото дори е предвидена цяла клавиатура в компютърен стил, наред с останалите контроли и уреди.
Мощен, но икономичен
Задвижването на Ondelios е поверено на 2-литровия dCi двигател на Renault, или по-точно на модифицирана негова версия с повишена до 205 к. с. (150 кВ) мощност; и на два електромотора с мощност по 20 кВ. Освен по-добро ускорение (0-100 км/ч за 7.8 сек.) и отлични еко показатели за автомобил от този клас (4.5/100 разход и 120 г/км вредни емисии), електродвигателите осигуряват и висока проходимост, тъй като единият от тях задвижва задните колела и автомобилът се превръща в 4х4. Електроенергията за тях се съхранява във високотехнологични литиево-йонни акумулатори, с компактни размери и тегло от 50 кг.
Съдбата на Renault Ondelios, както и на повечето други авангардни концепции, е неясна. Дали ще е поредният модел, който ще потъне в архивите или ще се превърне в реален производствен автомобил след няколко години, само от френската компания могат да решат. Но все пак виждането на Renault за хай-тек луксозен кросоувър на близкото бъдеще заслужава внимание и ако производството му е малко вероятно, то идеите му навярно ще намерят почва в бъдещите модели на компанията.
Текст: Тони Димитров
Коментари (0)