От години Ozone.bg и Pulsar са двете най-популярни решения за българските играчи, що се отнася до пазаруване на игри, които се разпространяват на физически носител.

Конкуренцията между двете компании обаче е асиметрична, защото първата се занимава почти ексклузивно с онлайн търговия, докато Pulsar разчита най-вече на своите физически магазини.

С днешна дата научаваме, че Ozone.bg иска да закупи своя конкурент в лицето на Pulsar, като за целта вече е изпратена молба към Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) за разрешение сделката да може да се осъществи. Информацията е изнесена именно от уебсайта на регулатора.

За момента не е ясно на каква стойност ще бъде сделката.

Прочети оше: Няколко PlayStation 4 тайни преобърнаха интернет

Следва малко суха информация за двете фирми – през 2018 година Ozone.bg е генерирал приходи в размер на 15.7 милиона лева, а чистата печалба възлиза на 218 хиляди лева. Pulsar от своя страна е генерирал 9.95 милиона лева, докато печалбата се равнява на 55 хиляди лева.

Pulsar продава почти ексклузивно хардуер и софтуер за видеоигри, докато Ozone, започнал също основно с продажбата на видеоигри, към днешна дата се е специализирал в по-широк спектър от продукти (книги, черна техника, игри, хардуер и др.).

Основните конкуренти за продажбата на игри, разпространявани на физически носител, са вериги като „Технополис“ и „Техномаркет“. От друга страна в последните 3 - 4 години продажбите на дигитални копия на видеоигри бележат огромен ръст и вече имат по-голям пазарен дял от тези, разпространявани на физически носители. Тоест именно платформи като PSN, Steam и Xbox Live днес са най-сериозните конкуренти родните разпространители на развлекателен софтуер.

Тагове: