За първите 6 месеца на 2008 г. В България са продадени 30 189 автомобила, съобщават от Асоциацията на автомобилните производители (ААП). Това означава, че прогнозите за над 60 000 продажби през годината за момента се потвърждават. Ръстът в сравнение с първото полугодие на 2007 година е 5266 превозни средства, или 21,13%.

Продажбите на нови автомобили за периода възлизат на 28 001 автомобила, което е с 18,6% повече от 2007 г. Най-продаваната марка за периода продължава да бъде Opel с 3240 реализирани автомобила и 11,6% пазарен дял. Част от тях се дължат на голяма корпоративна сделка за 800 коли, благодарение на което марката отчита ръст от 73% за полугодието.

На второ място по продажби е миналогодишният лидер Toyota с 2779 продажби. Марката продължава да отчита ръст на българския пазар, макар и в по-малки размери - 5,22%. Като трета по големина марка на пазара вече се утвърждава Volkswagen с 2447 продажби за първите 6 месеца и впечатляващ ръст от 35,9%. На четвърто място по продажби се нарежда Ford с 2274 продажби, а на пето - Peugeot с 2105 реализирани автомобила. Единствен от петте най-продавани марки Ford отчита спад в сравнение с миналогодишните си продажби с 4,7%. Най-продаваният модел на пазара за периода продължава да бъде Dacia Logan, като вече към продажбите на модела се отчитат и доставките на новия модел Sandero.

Огромен ръст от 67,23% продължава да отчита пазарът на камиони и автобуси. За първите 6 месеца на годината са продадени 2188 такива превозни средства, което е с 880 повече от същия период на 2007 г. Най-продаваната марка е Iveco със 781 продажби и огромен ръст от 143% в сравнение с 2007 г. За първите 6 месеца на 2008 г. у нас са продадени и 383 мотоциклета, което е с 41,85% повече от същия период на 2007 г.

Тагове: