Както и преди беше съобщено, Truth Social стартира преди няколко дни, като интересът към новата социална мрежа беше толкова голям, че приложението си издейства първо място в App Store. Основните твърдения са, че новата социална мрежа „насърчава открит, свободен и честен глобален разговор, без да дискриминира политическата идеология“. Приложението се появи през уикенда и беше актуализирано кратко след това, а според официалния сайт версията за Android скоро ще се появи и в Google Play Store. Потребителите, които се регистрират в Truth Social, получават email, който ги призовава: „Споделете своето уникално мнение, като публикувате Truth, Re-Truth, снимка, новина, история или видеолинк... Не се шокирайте, ако вашата Truth се разпространи бързо.“ Но в действителност все още малцина са успели да видят въпросната социална мрежа, защото повечето регистрации се поставят в режим на изчакване. Главният изпълнителен директор Девин Нунес коментира пред Fox News, че възнамерява сайтът да заработи напълно до края на март, но няма да е изненада, ако този срок не бъде спазен. Тези, които са по-запознати с правилата на новата социална мрежа, твърдят, че политиката за модериране на Truth Social е значително по-строга от тази на Twitter. Основните провинения са публикуването на фалшиво, заблуждаващо или клеветническо съдържание. За да се справи с премахването му, платформата ще разчита на комбинация от модератори доброволци, потребителски доклади и ботове.

След като всички са чували за нея, но никой не я е виждал - какво се знае за Truth? Тя е базирана на технология от Mastodon, социалната мрежа с отворен код. Компанията, която стои зад мрежата, е Trump Technology & Media Group, която се надява да стане публична тази година чрез доходоносен SPAC. Но какво ще разграничава TRUTH от останалите? Трудно е да се каже - някои смятат, че ще се оформят дискусии около мненията на Тръмп. Припомняме, че той беше доста активен в социалните мрежи, преди те да се обърнат срещу него след Щурма на Капитолия отпреди около една година. Основният проблем е, че ключови съюзници на бившия президент на САЩ вече са се пробвали да създават социални мрежи, като не можем да кажем, че са постигали нещо с особено голяма значимост. Джейсън Милър, бивш главен говорител на кампанията на Тръмп през 2016 г., който сега управлява приложението Gettr, споделя, че след обявяването на Truth броят на регистрациите в Gettr е започнал да расте. Според него и Джордж Фармър, който пое Parler през май 2021 г., обаче аудиторията на приложенията е съвсем различна. Фармър дори наскоро сподели, че Parler смята да се сдобие със собствен NFT пазар съвсем скоро. Въпреки разликите има една основна черта, по която социалните мрежи от този тип си приличат: те излъчват. Голяма част от съдържанието в тях са просто преписани Twitter постове. Освен това алгоритмите в тях не създават емисии, класирани по ангажимент, а обикновените потребители се открояват изключително трудно. Така че дори без липсата на модерация, някакво качествено съдържание трудно се разпространява в действителност. Което всъщност не изглежда като особено голям пазар, пълен с потенциал. Дали този тъмен облак ще надвисне и над социалната мрежа? Само Truth може да каже.

Снимки: Shutterstock

Виж още: Как да съхраним батерията на телефона си за по-дълго?

Още от Social