Кой не знае Camp Nou, кой не е чувал за него? Емблематичният стадион на ФК Барселона скоро ще се нарича по нов начин, защото от Spotify са придобили права върху името на спортното съоръжение. Разбира се, легендарният статус на стадиона никога не би позволил пълна промяна, ето защо единствената модификация, която ще бъде направена, е добавянето на Spotify пред Camp Nou. Това е само малка част от спонсорско споразумение на музикалната стрийминг платформа с испанския футболен клуб: името на Spotify ще се появи върху спортните екипи както на мъжките, така и на женските отбори за следващите четири сезона. Сделката все още трябва да бъде ратифицирана от събранието на извънредните делегати на футболния клуб, което ще се проведе на 3 април, но не се очакват някакви изненади предвид текущото финансово състояние на отбора.

Според запознати става въпрос за сделка за около 310 милиона долара, като цената можеше да е по-висока, ако беше изпълнен един дребен на пръв поглед детайл. Според испанското издание SPORT по време на преговорите е бил поставен акцент върху показателя „регистрирани фенове“ - т.е. броят на феновете, които са предоставили лична информация като име, e-mail и т.н. Оказало се обаче, че това е едва 1% от над 350 милиона последователи на клуба. Що се отнася до Spotify, тяхната основна цел е да използва спонсорството си като възможност да „разшири работата на артистите“ по начин, който обединява „световете на музиката и футбола, давайки глобална сцена на играчи и артисти“. Alex Norström от Spotify разкрива някои детайли за това сътрудничество: „Например използване на динамични дигитални дисплеи за представянето на артисти пред глобалната аудитория“. Или по-простичко казано: таргетирана реклама. Явно от стрийминг платформата ще инвестират в дигитални реклами, които се променят в зависимост от местоположението на зрителя и канала, по който следите надпреварата. Както може да се очаква - това е само началото, така че - дръж се, Барселона!

Снимки: Spotify/Camp Nou

Виж ощеБот в Spotify опустошава плейлисти